fbpx
LinkedIn voor Introverte (2)

Zachte online marketing

12 januari, 2021 , In: Doelgroep, LinkedIn, Online communicatie, Online Groei , With: No Comments
0

Ontdek waar ‘m dat in zit.      

In 2016 mocht ik een LinkedIn training geven aan een bedrijf. Ik was zo blij met de opdracht, dat ik nergens over nadacht en meteen “Ja, gaan we doen!” zei. De prijs was geen issue en we spraken de datum af dat ik voor 4 mensen – inclusief de directeur – de training zou verzorgen. 

De persoon die mij de opdracht gaf, kende ik als rustig, introvert en hij gaf aan, een beetje bang te zijn voor LinkedIn.

De directeur was jong – begin 30, positief rusteloos, voor de duvel nog niet bang en gek op gadgets. Een volledige extravert. Hij was hip aangekleed – volgens de laatste mode, dikke horloge aan z’n pols en praatte veel, heel veel.

Hij wist ook alles over LinkedIn. 
Alle trucs, techniekjes, snufjes, tools. 

Hij vroeg zich af waarom je mensen 1 voor 1 zou uitnodigen terwijl er een tool is die je aan LinkedIn koppelt, die vervolgens LinkedIn profielen voor jou bezocht. De mensen jou gezien hadden, konden dan met jou linken… 

Hij vroeg zich af waarom hij verhalen zou delen over zijn bedrijf, want het was toch veel handiger om dan meteen te verkopen. 

Hij vroeg zich af waarom ik me zo druk maakte over de inhoud van een headline, want het woord ‘directeur’ is toch duidelijk genoeg. 

Het was niet zo’n goeie dag voor mij. 
Een directeur die de training steeds onderbrak met weer een nieuwe idee.
Ik, die steeds van mijn á propos raakte. 

Een directeur die liever met tools werkte.
Ik, die hecht aan persoonlijk contact maken.

Een directeur die aangaf zelf wel contact op te nemen met mensen die hij wilde spreken of aan wie hij wilde verkopen, daar had hij geen LinkedIn voor nodig.

En ik… die daarna een week nodig had om bij te komen, om prikkels te verwerken en om de deuken in mijn ego weer te fixen. 

😅 Ik kan er nu hartelijk om lachen en ben blij met de inzichten. 

Omdat ik daardoor oprecht kan zeggen dat ik kies voor zachte marketing. 

Dat ik kies voor een persoonlijke aanpak.

Dat ik kies voor het delen van content waar een ander mee verder kan.

Dat ik ervoor kies om met mijn bedrijf andere ondernemers te supporten om datgene neer te zetten wat ze vanuit hun hart willen neerzetten.

Op hun manier. 
Op jouw manier. 

Do it your introvert way 💃
Josine 

PS. Bovenstaand verhaal is niet uniek.
Ik heb in de afgelopen jaren meerdere introverte ondernemers mogen supporten met het uitwerken en opzetten van hun hartebedrijf of hun te trainen op het gebied van LinkedIn. Lijkt je dat iets om met mij te doen en wil je me leren kennen. Luister naar je hart en als dat klopt, boek dan je gratis PEPtalk met mij. 
❤️🙏

Leave a Comment

There are no comments yet. Be the first to comment.

PEPtalk

Gratis eBook: 11 zaken die je per direct moet aanpassen voor een Sexy* LinkedIn profiel

Meest recente berichten