hoe hou je het vol_ (1)

Hoe hou je dat nou vol?

0

Sinds juli 2015 plaats ik elke dag mentale aanmoediging op mijn LinkedIn status.
Elke dag? Ja, elke dag!
Ook plaats ik elke 2 weken een blog op mijn website en die verstuur ik in mijn nieuwsbrief.
Elke 2 weken? Ja, elke 2 weken!

Hoe hou je dat vol? 
Ik ben geen supermens en nee, ik heb niet meer tijd dan een ander.
Ik heb wel geloof. Geloof in hetgeen ik doe. En geloof in waarom ik doe wat ik doe.

Zou dat het verschil zijn?
JA, dat is het verschil.

Toen ik mijn boek “MASTER je website” schreef, had ik een buddy die mij hielp. Door wekelijks contact te hebben, hielden we het beiden vol. En er was meer!
We hadden opgeschreven waarom we een boek schreven, waarom we verschil gingen maken met dat boek, waarom het nodig was waarom dat boek er moest komen. Daar spraken we ook vaker over. Wat maakt dat dit boek er moest komen?
Voor mij was dat omdat ik graag Google Analytics helder wilde vertellen, voor die ondernemende vrouw die wil weten hoe het met haar website gaat, zonder dat ze daarvoor moeilijke materie moet doorploeteren. Ik wilde het graag eenvoudig houden en dat is me gelukt!

Diep geworteld geloof hebben in wat je doet, maakt het verschil. Plus dat je weet tegen wie je het hebt.
Mijn dagelijkse aanmoedigingen op LinkedIn is aan jou gericht, die het nodig heeft om te horen dat ze het juiste doet, dat ze door moet gaan en dat dat niet altijd de makkelijkste weg is. In mijn blogs doe ik mijn best om zoveel mogelijk waardevolle content te maken, waar je echt iets aan hebt.

Ik geloof dat ik daarin verschil maak.

Om het voor jou praktisch te houden, geef ik je vandaag 3 tips om erachter te komen hoe je je communicatie op gang kunt krijgen.

  1. Weet wie je doelgroep is.
    Door te weten voor wie je doet wat je doen wil, maakt dat je weet tegen wie je ‘praat’.
    Ik heb mijn doelgroep zo persoonlijk gemaakt dat ze een naam heeft; Monique.
  2. Leer je doelgroep kennen.
    Zorg dat je alles over je doelgroep te weten komt. Wat vindt deze persoon leuk, wat heeft-ie nodig van jou, wat kun je geven?
  3. Ondervraag je doelgroep.
    Je kunt niet alles zelf weten, dus vraag aan je doelgroep wat zij van jou willen weten. Stel een schriftelijke enquête op en stuur deze rond naar jouw doelgroep.

Als laatste wil ik je meegeven dat jouw passie voor je vak, gemixt met weten voor wie je het doet, je in een oneindige flow kan brengen. Elke dag vraag ik me af, waar Monique mee zit, wat ze van mij nodig hebben om door te gaan. En dat kun jij ook! Het is geen rocketscience!

Het is doorgaan waar anderen stoppen.
Het is lef tonen waar anderen zich omdraaien.
Het is op jouw podium klimmen en aan de wereld laten zien dat je er bent… en blijft.
Oh Yes, You Can!!

Wat doe jij om door te gaan waar anderen stoppen?

Geef een reactie in onderstaande commentaarbox en inspireer anderen met jouw input.

Op jouw Online Kracht!
Josine 

Leave a Comment

There are no comments yet. Be the first to comment.

PEPtalk

Schrijf je in voor de PEPtalk en ontvang het eBook: Met deze 7 fouten word je zeker niet online zichtbaar

* indicates required