fbpx
SteldeJuisteVragen Nobel Analytics

Stoeien met je doelgroep…

0

En… hoe gaat het met je #doelgroep?
Weet je nu wie het zijn? Heb je je keuze gemaakt?

Niet?
Kom op, maak je keuze!
Bepaal wie jij het beste kunt helpen.
Of…
Wil jij… ‘net als anderen’ IEDEREEN helpen.
Kun jij ‘net als anderen’ goed met ouderen én jongeren omgaan?
Wil jij ‘net als iedereen’ vooral geen keuze maken en maar hopen dat iedereen door jou geholpen wil worden.

Word wakker! 

Je doelgroep kiezen en er vervolgens mee communiceren is een hartstikke leuke stoeipartij.
Het voelt net alsemoticon hart nobel analyticsverliefdemoticon hart nobel analyticszijn.
Je hebt mensen uitgekozen die je helemaal leuk vindt.
Mensen waarvan je weet, dat jullie het goed met elkaar kunnen vinden.
Waar je ook zeker van weet, dat jij ze goed kunt helpen.

En het leuke van verliefd zijn is, dat je het helemaal te gek vindt om de ander steeds beter te leren kennen.
Dat je echt ALLES van die ander wilt weten.

En daar ga jij vandaag aan werken: jij wil zoveel mogelijk over je doelgroep te weten te komen.

Je hebt bij het kiezen van je doelgroep al diverse kenmerken opgeschreven. Je weet de *leeftijd, het *geslacht, de *baan die ze hebben. Misschien weet je nog wel meer; welke *boeken en *tijdschriften ze graag lezen, welke *websites ze vaak bezoeken, hoe hoog hun *inkomen is.

Om nog beter met je doelgroep te communiceren, wil je nu weten wat hun GROOTSTE PROBLEMEN zijn.
Weet je namelijk wat jouw doelgroep dwars zit, wat zij het liefst willen bereiken en waarmee ze het best geholpen zijn…
Dan ben jij hun redder in nood.
Dan ben jij degene die hun de oplossing biedt.
Dan kun je daar rechtstreeks met je doelgroep over communiceren.

Om erachter te komen wat hun grootste probleem is, dien je wel de JUISTE VRAGEN te stellen.
Dit zijn de 3 vragen die jij stelt aan jouw doelgroep = jouw potentiële klant:

1. Wat is je grootste wens op het gebied van ...... 
   [vul jouw expertise in]?
2. Wat frustreert je hierin het meeste op dit moment? 
3. Wat wil je bereiken op dit gebied het komende jaar? 

Ik hoor het je denken; is dit het?!
En ik daag je uit, stel deze vragen aan je doelgroep.
Bel ze op, mail ze of stuur een (gratis online) enquête uit.

En sta verbaasd over de antwoorden die jij terugkrijgt… en wordt nog verliefder op jouw doelgroep!

En nu wil ik jou vragen voor mij hetzelfde te doen.
Ik wil namelijk deze 3 belangrijke zaken van je weten:

1. Wat is je grootste wens op het gebied van 
   online vindbaarheid/ social media?
2. Wat frustreert je hierin het meeste op dit moment? 
3. Wat wil je bereiken op dit gebied het komende jaar? 

Dank je wel!

Josine 

 

Leave a Comment

  1. Beantwoorden

    Goed blog Josine, altijd weer fijn om alles op een rijtje te zien.

    1. grootste wens is om meer facebook likes te krijgen
    2. dat ik veel tijd steek in social media en er relatief weinig likes voor terug krijg, de macht van fb is niet de mijne
    3. dit jaar heb ik 2000 LinkedIn contacten, en 300 likes op fb

    Ik blijf gewoon doorgaan met geven van inhoud en interactie op berichten.

    • Beantwoorden

      Hi Michaëla,
      De kracht van Facebook is ook dat je je berichten kunt promoten om meer likes te krijgen. Heb je een bericht dat het beter doet dan een ander bericht, kun je er een keer voor kiezen om dit 1 dag te promoten voor het laagste bedrag. Verder is het belangrijk dat je er regelmatig bent met waardevolle content.
      En het allerbelangrijkste: HOU VOL! Het vergt tijd en geduld!
      Groet! Josine

PEPtalk

Schrijf je in voor de PEPtalk en ontvang het eBook: Met deze 7 fouten word je zeker niet online zichtbaar

* indicates required