fbpx
stijgjijalinwaarde - Nobel Analytics

Stijg jij al in waarde?

29 september, 2015 , In: Online communicatie, Online Groei, Social media , With: 2 Comments
0

Weet jij of mensen tevreden zijn over jouw werk?
En zo ja, vraag jij daarover complimenten aan anderen?
Vraag jij aan tevreden klanten testimonials?

Door anderen over jou te laten praten, stijg jij in waarde.
Men kan op jouw website of op je social media lezen wat jij voor anderen betekent.
Door testimonials op schrift te vragen, kunnen andere mensen iets terug doen voor jou.

Als mensen tevreden zijn over jouw aanpak, jouw adviezen dan blijft dat normaal gesproken binnenskamers. Zij zeggen ‘dank je wel’. Jij zegt ‘dank je wel’ en dat is het dan.

Hoe mooi zou het nu zijn als dit openbaar zou zijn.
Hoe mooi zou het zijn dat anderen kunnen lezen hoe goed jij bent.
Hoe mooi zou het zijn als je daarmee weer vele anderen kunt helpen.

Vind je het vervelend om dit te vragen?
Is er een stemmetje in jou dat zegt… “Doe maar gewoon?”
Lees dan nu eens een deel van de inauguratie van Nelson Mandela (1994):

Onze diepe angst is niet dat we onmachtig zouden zijn.
Onze diepste angst betreft juist onze niet te meten kracht.
Niet de duisternis, maar het LICHT in ons is wat we het meeste 
vrezen.
We vragen onszelf af
"Wie ben ik wel om mezelf briljant, schitterend, begaafd of 
geweldig te achten?"
Maar, waarom zou je dat niet zijn ? Je bent een kind van God!
Je dient de wereld niet door jezelf klein te houden.
Er wordt geen LICHT verspreid, als de mensen om je heen hun 
zekerheid ontlenen aan jouw kleinheid.
We zijn bestemd om te STRALEN, zoals kinderen dat doen.
We zijn geboren om de glorie Gods die in ons is, te openbaren. 
Die glorie is niet slechts in enkelen, maar in ieder mens 
aanwezig.
En als we ons LICHT laten schijnen, schept dat voor de ander de 
mogelijkheid hetzelfde te doen.
Als we van onze diepste angst bevrijd zijn, zal alleen al onze 
nabijheid anderen bevrijden.

Als je na het lezen van de inauguratie denkt, “JA, ik ben er klaar voor om testimonials te vragen” dan heb ik hier een paar ideeën voor je hoe je dat kunt aanpakken:

1. via Linkedin

Op Linkedin kun je vragen voor een testimonial. Degene aan wie je het vraagt moet wel gelinkt zijn met jou.
Het is handig als je van te voren mondeling of via e-mail vraagt of iemand dit voor je wilt doen.
Daarnaast is het ook goed om testimonials te vragen aan je tevreden klanten. Liever geen collega’s.

Actie: 

  • Ga naar je eigen profiel
  • Ga met je muis over het pijltje rechts van “View profile as”
  • Je ziet dan onderstaand menu

Klik op “Ask to be recommended”
asktoberecommended - Nobel Analytics

Volg de stappen die erna komen.
Bij de laatste stap is het fijn als je de standaard tekst wijzigt in je eigen tekst.

Kom je er niet uit. Mail mij: josine@nobelanalytics.nl en ik maak de stappen samen met je.

2. via Facebook

Heb jij een bedrijfspagina op Facebook en heb je al je gegevens ingevuld, dan kunnen anderen jou een recensie geven.
Je ziet dan onderstaand vak staan aan de linkerkant van de Facebookpagina.
Je klanten kunnen je een recensie geven door het aantal sterren aan te vinken. Daarna kunnen ze ook nog een tekst toevoegen.
recensies facebook - Nobel Analytics

Als je het leuk vindt, mag je ook op mijn Facebookpagina een recensie geven. https://www.facebook.com/NobelAnalytics

3. Vraag ernaar

Vraag aan je tevreden klanten om een testimonial. Vraag om een goed woord over jou.
Maak een extra pagina op je website waarop je de testimonials zet.

Je kunt een evaluatieformulier geven wat mensen kunnen invullen. Daarop zet je dat de opmerkingen ook op je website vermeld kunnen worden. Misschien heb je wel een gastenboek waaruit je complimenten kunt halen.

Hoe vraag je schriftelijke testimonials?
Een veel gemaakte opmerking is dat maar weinig klanten een geschreven testimonial willen of misschien kunnen geven. Vaak heeft dit ermee te maken dat ze niet weten wat ze moeten opschrijven. In dat geval kan het handig zijn om alvast een opzet te maken. Je maakt een tekst op waarin de mondelinge reactie van de klant staat en vraagt of zij nog aanvullingen of verbeteringen hebben.
Zo moedig jij je klant aan om op een makkelijke manier een testimonial voor jou te maken.

Vraag jij om testimonials? Heb jij nog een manier waarop je testimonials kunt vragen of kunt laten zien? Deel ze in het commentaarveld hieronder. Zo leert iedereen ervan.
Dank je wel.

==============================================

Ben je er niet zeker van hoe je nu te werk gaat?
Heb je zin om er meer over te weten te komen?

Geef je dan op voor de actieve, bomvolle 2-uur durende workshop
De KRACHT van online actief zijn.Meld je aan voor de workshop

Je leert onder meer:
– waarom dat je nieuwsbrief belangrijker is dan je website,
– hoe je je nieuwsbrief inzet om meer klanten te krijgen,
– dat social media minder oppervlakkig is dan je altijd gedacht hebt,
– hoe jij je doelgroep bepaalt.

De datum van de workshop: 
– dinsdag 6 oktober van 19:30-21:30 uur.

Kosten: € 25,- ex btw
Locatie: Novotel Maastricht

Meld je hier aan.

Leave a Comment

  1. Beantwoorden

    Tja, mijn bescheidenheid of misschien angst voor afwijzing speelt de boventoon bij de aarzeling om een aanbeveling of referentie te vragen.

    Vanaf nu elke week 1 referentie vragen. Er zijn namelijk veel tevreden klanten die ik via mijn mail reageren. Nu nog 1 stapje verder. Referenties op mijn site met alleen voornaam gaan wel goed.
    Als ik ervoor ga, dan gaat het lukken.

    Dank voor de peptalk Josine.

    • Beantwoorden

      Dank je voor je reaktie, Michaëla!
      Ik weet zeker dat het je gaat lukken. Het is vaak maar een klein stapje naar links, rechts of naar voren om in het licht te gaan staan.
      5 seconden lef!

PEPtalk

Gratis eBook: 11 zaken die je per direct moet aanpassen voor een Sexy* LinkedIn profiel