fbpx
Website Social Media Flow - Nobel Analytics

Social media; goed voor jouw website?

27 oktober, 2015 , In: Online communicatie, Online Groei, Social media , With: 2 Comments
0

Hoe zit het nu eigenlijk?
Is het de bedoeling dat social media zorgt voor verkeer naar je website?
Of zorgt je website dat mensen je social media gaan volgen?

Wat moet je eerst in orde hebben, je website of je social media?
Het is een beetje het kip-ei verhaal. Wat moet er eerst zijn? Wat kan niet zonder de ander bestaan?

Zoals met zoveel dingen, als je het weet, is het niet meer zo moeilijk. Ik leg het je graag uit.

Het centrale middelpunt van al je online activiteit is je WEBSITE met je BLOG. Uiteindelijk begint en eindigt hier je hele online presentatie. Laat me je de stappen uitleggen.

De stappen

Stap 1: je schrijft je BLOG (op je website)

De blog alleen zorgt niet voor meer bezoekers op je website. Om bezoekers voor je blog te krijgen, zul je deze moeten aankondigen.
Om interactie te bevorderen, stel je onderaan je blog een vraag, waarop mensen kunnen reageren.

Stap 2: kondig je blog aan via je NIEUWSBRIEF

Verstuur je nieuwsbrief met daarin een aankondiging (stukje pakkende tekst)  + de link naar je blog.
Nu stuur je mensen actief naar je website, alwaar je wil dat ze commentaar leveren op je blog, wellicht nog andere artikelen lezen of misschien wel contact met je opnemen.

In je nieuwsbrief plaats je ook je constante promotie zoals een gratis (intake)gesprek, een aankondiging van je workshop of een aanmelding voor je webinar. Ook nu weer stuur je mensen naar je website om een actie te doen.

Stap 3: kondig je blog aan op SOCIAL MEDIA (LinkedIn, Facebook en Twitter)

Schrijf een pakkend stukje over je blog en plaats dit met link + foto op je social media. Merk je het, je stuurt weer mensen naar je website.
Aanvullend maak je ook andere berichten of vragen voor je social media, die te maken hebben met het onderwerp in je blog. Je geeft dan geen link naar je website, je gaat er nu voor zorgen dat mensen je bericht ‘leuk vinden‘, je bericht gaan ‘delen‘ of dat ze gaan ‘reageren‘ op je social media bericht. Zo werk je ermee om je bericht viraal te maken en je bekendheid online te vergroten.

Social media in Google Analytics

Ben je nu benieuwd naar de resultaten van het linken naar je website?
Open dan Google Analytics en log in.

Ga naar: ACQUISITIE > ALLE VERKEER > KANALEN
Je kiest voor SOCIAL
en aldaar zie je al jouw actieve sociale netwerken staan.

GA_acquisitie_alleverkeer_kanalen Nobel Analytics  >>    GA_acquisitie_alleverkeer_kanalen_social Nobel Analytics >> GA_acquisitie_alleverkeer_kanalen_social_all Nobel Analytics

Kijk nu vooral naar de data waarop jij je nieuwsbrief hebt verstuurd en waarop je je berichten met link op social media hebt geplaatst.

En, is social media goed voor jouw website?
Kun je zien dat je meer bezoekers naar je website hebt vanaf je social media?
Laat alsjeblieft je commentaar of opmerkingen achter in het commentaarveld hieronder. Zo kunnen anderen van je leren en kan ik je wellicht helpen.

En wees niet bedroefd als je nog niet veel resultaat ziet. Blijf vooral doorgaan met het verspreiden van jouw waardevolle content. Het communiceren via social media gaat over het leggen van relaties en over het hebben van geduld, veel geduld.

Op jouw online succes!

Josine van de Nobelen

—————————-

Er zijn weer nieuwe workshops gepland. Bekijk hier de nieuwe data en meld je aan.
Workshops ‘De Kracht van Online Actief zijn’

 

Leave a Comment

  1. Beantwoorden

    Hoi Josine,
    Helder blog! Helemaal mijn stokpaardje 🙂

    Maar die social media platforms zijn bij mij goed verstopt hoor! We moeten toch maar eens samen kijken!

    Groetjes Willy

PEPtalk

Gratis eBook: 11 zaken die je per direct moet aanpassen voor een Sexy* LinkedIn profiel

%d bloggers liken dit: