fbpx
plan your social media &

Plan jij je social media al?

15 september, 2015 , In: Online communicatie, Online Groei, Social media , With: No Comments
0

Social media kost tijd.
Ja!
Social media kost veel tijd,
Ja!
Is het dat wel waard?
JA!

Veel ondernemende vrouwen vertellen me dat ze vinden dat social media zoveel tijd kost en dat klopt.
Het kost niet alleen tijd, het levert je ook iets op!
In grotere en succesvolle bedrijven hebben ze aparte marketingafdelingen, daar zijn mensen de hele dag bezig met alleen maar online marketing.
Zouden ze dat doen als het hun niets brengt?
Ik dacht het niet…

Wat kan helpen om ervoor te zorgen dat je er niet elke dag veel tijd mee kwijt bent, is om er voor te zorgen dat je vooruit werkt en je social media inplant.

Hoe je vooruit werkt?
Dat kan met een marketing- of contentkalender. Per maand beslis je welk thema je gaat communiceren.
Denk hierbij eens aan het blad Allerhande van de Albert Heijn. Elk jaar is er in de maand juli aandacht voor de BBQ. De ene keer een Oosterse BBQ, dan weer een Italiaanse. Het Kerstdiner komt ook elk jaar in december terug evenals de Paasbrunch in het voorjaar.
Dit kun jij ook doen voor je communicatie op social media.

Het wordt elk jaar herfst: het regent meer, de bladeren vallen, het wordt donkerder, frisser.
Gevolgen van de herfst zijn dat mensen meer naar binnen gaan, daardoor minder contact hebben met anderen, zich eenzamer voelen, zich moe voelen.
Oplossingen voor de herfst kunnen zijn:  om mensen meer aandacht te geven, massage voor lijf, gezicht of voeten, oefeningen om zich goed te voelen.

Aan jou de taak om meerdere berichten rondom dit onderwerp te maken en ze in te plannen.

Inplannen van berichten voor social media
Dat kan op verschillende gratis manieren.

1. Facebook
Heb je een zakelijke pagina (iets dat absoluut aan te raden is) voor Facebook dan plan je je berichten bij voorkeur in op Facebook.
Nadat je je bericht hebt geschreven, foto hebt toegevoegd, druk je deze keer niet op de knop “Publiceren”. Je drukt op het Pijltje ernaast en vervolgens druk je op “Plannen”.
Daar kies je een datum en tijd… en Facebook doet de rest.
FB-berichtinplannen Nobel Analytics

2. Twitter
Zit je ook op Twitter, dan kun je gebruik maken van Tweetdeck.
Je logt in met je Twitteraccount. Via de + in de linkerkolom voeg je kolommen toe.

Je schrijft je bericht, (voegt een afbeelding toe) en klikt op de balk waar de tijd en datum staat. Past deze aan en Tweetdeck plaatst je bericht wanneer jij dat wil.
Tweetdeckplanner - nobel analytics

3. Linkedin
Wil je nu ook berichten op Linkedin plaatsen, dan doe je dit via Hootsuite.
Je maakt een account aan of je meldt je aan via Twitter, Facebook of Google+.
In het kort werkt Hootsuite als volgt: je voegt een kolom toe, je voegt je social netwerk Linkedin toe en je kunt je berichten inplannen.

Vervolgens maak je je bericht, geeft aan dat je het op Linkedin wilt plaatsen en plant de datum en tijd in.
hootsuiteplanner - nobel analytics

Lukt het niet?
Som kan het zo zijn, dat je het niet lukt. Je krijgt Tweetdeck of Hootsuite niet aan het werk. Je snapt niet hoe het systeem werkt.
Gelukkig ken je mij en wil ik je graag helpen. Mail me gerust josine@nobelanalytics.nl.

Heb je vragen of opmerkingen over het inplannen van berichten?
Deel ze in het commentaarveld hieronder zodat ik weet waar jij mee stoeit en ik ermee aan de slag kan.
Dank je wel!

==============================================

Ben je er niet zeker van hoe je nu te werk gaat?
Heb je zin om er meer over te weten te komen?

Geef je dan op voor de actieve, bomvolle 2-uur durende workshop
De KRACHT van online actief zijn.Meld je aan voor de workshop

Je leert onder meer:
– waarom dat je nieuwsbrief belangrijker is dan je website,
– hoe je je nieuwsbrief inzet om meer klanten te krijgen,
– dat social media minder oppervlakkig is dan je altijd gedacht hebt,
– hoe jij je doelgroep bepaalt.

De data van de workshops: 
– donderdag 24 september van 19:30-21:30 uur of
– dinsdag 6 oktober van 19:30-21:30 uur.

Kosten: € 25,- ex btw
Locatie: Novotel Maastricht

Kies de dag waarop jij kunt en meld je hier aan.

 

Leave a Comment

There are no comments yet. Be the first to comment.

PEPtalk

Gratis eBook: 11 zaken die je per direct moet aanpassen op je LinkedIn profiel