fbpx
Zo plan je je Social Media

Zo plan je je Social Media!

1

Twee weken geleden schreef ik een artikel over Zo manage je je Social Media;  een mix van de juiste strategie met het juiste tijdsplan. En daar gaat het vandaag over:

Plan je dagen

Want social media is meer dan “alleen maar” social media. Het gaat over tijd maken om te lezen, om artikelen te vinden en te delen. Tijd maken om foto’s te maken of te zoeken, tijd maken om video’s te creëren, op te nemen en te delen. En dan wil je nog weten welk bericht je op welke dagen je wil plaatsen.

Dit alles vereist een slimme planning. En een kalender. Echt, een kalender is nodig om efficiënt met je tijd om te gaan.

Hier is mijn advies hoe je met je dagen kunt omgaan:

  • Gebruik één dag per week om je gevonden content bij te werken. Door de week sla je artikelen op die je vindt of je bookmarkt ze. Kies een dag waarop je deze artikelen leest en bepaalt of ze goed genoeg zijn om met je volgers te delen. Plan deze artikelen elke week in op je social media, zodat je altijd verse content hebt. Dit kost je minder dan een uur per week en je hoeft het slechts één keer per week te doen.
  • Neem één dag in de week voor het beoordelen en het plannen van je eigen content strategie. Zorg ervoor dat wat je die week hebt gepland nog steeds goed is. Wees flexibel en voeg items toe als het relevant.
  • Kies één dag per week om nieuwe content te creëren. Schrijf je blog, maak je kort artikelen voor Facebook of Linkedin, maak of zoek er foto’s bij, misschien wil je wel een video erover opnemen. Neem ten minste een dag per week om te besteden aan het creëren van content voor jouw social media strategie.
  • Besteed één dag per maand aan je promotionele planning. Bepaal welke campagne je die maand wilt voeren. Wil je campagne voeren voor de verkoop van je product, voor het downloaden van je e-book, voor het aanmelden voor je webinar, voor de lancering van een nieuw product, om inschrijvingen voor je nieuwsbrief te krijgen, noem maar op. Je bepaalt die dag welke campagne je gaat voeren en op welke dagen je dit doet.
  • Plan één dag per maand voor foto-shoots. Laat je foto’s maken of maak je je eigen foto’s. Neem daar de tijd voor. Je weet welke content je gaat plaatsen, kies daar passende beelden bij. Maak foto’s van je producten, je werkplek of praktijk en gebruik ze als je eigen stockfoto’s. Door elke maand te fotograferen, krijg je een goede foto database waardoor je altijd beeldmateriaal binnen handbereik hebt.
  • Bekijk één dag per maand je cijfers, je analytics. Je moet weten wat werkt en wat niet.  Je wilt weten welke campagnes het goed doen en welke minder. Wijd een tijdslot per maand om je gegevens en je profielen te bekijken. Noteer wat je wilt weten of wat je zou moeten veranderen. Volg je groei en vier die overwinningen elke maand. Wanneer je de kleinere successen elke maand viert, zul je de tijd die je aan een platform besteedt weten te waarderen.

En… wanneer ik zeg, één dag per maand of per week, hou er dan rekening mee dat ik bedoel dat je die dag zoveel tijd erin stopt als je die dag hebt. Het kan zijn dat je met 30 minuten klaar bent en soms heb je een paar uur nodig.

Door op deze manier bezig te zijn met het plannen van je social media en het creëren van je content, zit je nooit verlegen om updates. Met zo’n social media strategie zie je je zichtbaarheid online groeien en daarmee ook je business.

Ik hoop van harte dat dit je helpt. Dat je je tijd in een schema zet om je op social media te profielen en succesvol te zijn. Als je meer hulp zoekt, kan ik je helpen om je social media strategie aan te passen. Laat me weten hoe ik je kan helpen!

Laat je commentaar achter in onderstaand commentaarveld.

Op jouw Online Kracht!

Josine

Leave a Comment

There are no comments yet. Be the first to comment.

PEPtalk

Gratis eBook: 11 zaken die je per direct moet aanpassen voor een Sexy* LinkedIn profiel