fbpx
OnlineMarketing-nobelanalytics1

Online Marketing… hoe pak je het aan?

0

Elke goede verkoper zal je vertellen, dat als je iets wilt verkopen, je (buiten dat je een goed product hebt) een hele goede vertrouwensband moet opbouwen met je koper.

Dit is het proces waarbij je van een VREEMDE – iemand die je (nog) niet kent – een VRIEND gaat maken.
Een vriend die jou genoeg vertrouwd om op een bepaald moment iets je KLANT te worden.
In de ‘offline wereld’ lukt dit door te praten met elkaar, te matchen, oogcontact te hebben, te luisteren, vragen te stellen.

Hoe pak je zoiets nu online aan?
OnlineMarketing-vreemden-nobelanalytics

Hoe kom je in contact met ‘Vreemden’?
Dit is de groep mensen waarvan je wilt dat ze:

- je fan worden op Facebook,
- je gaan volgen op Twitter,
- je toevoegen aan hun Google+ circles,
- met je linken op LinkedIn,
- zich aanmelden voor je nieuwsbrief.

Alles waardoor jij met ze in contact kunt blijven.

Want alleen dan… kun je online vrienden worden. 

OnlineMarketing-vrienden-nobelanalytics

Alleen dan kun je die vriendschap onderhouden. Dat onderhouden bestaat er online uit dat je berichten zendt.
Waardevolle berichten, berichten waardoor ‘vreemden’ je gaan vertrouwen.
Waardoor ze gaan vertrouwen dat jij een expert bent op jouw vakgebied.
Dus…

- plaats je minimaal 3x per week een zakelijk relevante bericht 
  (tip/trick/oefening) op Facebook,
- doe je hetzelfde op Google+,
- zet je 3 andere zakelijk waardevolle berichten op LinkedIn, 
- meld je je 5x per dag op Twitter, (ja, ook weer met berichten 
  waaruit blijkt dat jij de expert bent) 
- EN stuur je regelmatig (1 of 2 keer per maand) je nieuwsbrief 
  uit.

En dan?
OnlineMarketing-klanten-nobelanalytics

Door in contact te blijven met je zakelijke VRIENDEN, leren zij heel veel van jou.
Zij leren dat jij een expert bent op jouw vakgebied.
Zij lezen dat jij hun allemaal input geeft hoe ze zaken beter, sneller, efficiënter, slimmer, handiger, fijner, makkelijker, et cetera kunnen doen.

Door je vrienden te blijven voeden met relevante informatie, informatie waar zij op zitten te wachten, waar zij iets mee kunnen, wek je voldoende vertrouwen op, zodat ze KLANT van je worden.

En daarna is het klaar?

OnlineMarketing-ambassadeurs-nobelanalytics

Daarna begint een nieuw programma; het Ambassadeurschap.
Je blijste en meest tevreden klant (en dat zijn toch al jouw klanten!) gaan aan de slag voor jou.
Zij vertellen anderen dat ze bij jou moeten zijn. Dat jij de beste bent, dat jij de beste oplossingen biedt, de fijnste service.
Je ambassadeurs sturen hun vrienden op je af. Vrienden die meteen in de cirkel van informatie delen worden opgenomen.

Vrienden die veel sneller klant worden omdat ze door een vriend zijn doorverwezen. Heel veel TRUST.

Wat is voor jou het moeilijkste onderdeel van deze cirkel? Geef alsjeblieft je reactie hieronder. Op deze manier kan ik je helpen om meer te halen uit je zakelijke online activiteiten.

Op jouw online succes!

Josine van de Nobelen

 

Snap je bovenstaand verhaal en heb je GEEN IDEE hoe je dat kunt toepassen op jouw vakgebied?
Reserveer dan jouw plek voor een GRATIS PEPtalk.

 

Leave a Comment

There are no comments yet. Be the first to comment.

PEPtalk

Gratis eBook: 11 zaken die je per direct moet aanpassen op je LinkedIn profiel

%d bloggers liken dit: