fbpx
Nobel Analytics - LinkedIn tijdens Covid-19

Maak gebruik van LinkedIn tijdens Covid-19

11 mei, 2020 , In: LinkedIn, Online communicatie, Online Groei , With: No Comments
0

Als ondernemer sta je ​​de komende maanden voor een moeilijke periode en ben je vast en zeker op zoek naar manieren om goed aan de andere kant van deze crisis te komen.

Ben je iemand die haar hoofd cool kan houden, die kansen ziet en ernaar handelt, dan zul je eerder goed eruit komen en het overleven dan wanneer je in paniek raakt en/ of je kop in het zand steekt. Daarom wil ik je hier 4 strategieën geven over hoe je LinkedIn kunt gebruiken tijdens deze Corona crisis.

Er zijn ondernemers die proberen om op verschillende manieren op te vallen met hun (online) marketing, om geld te blijven verdienen. Ik heb gehoord dat bedrijven een klein fortuin uitgeven aan Google Adwords, terwijl anderen hun communicatie met klanten via e-mail opvoeren.

Toch is er één weg die de meeste ondernemers niet overwegen en die helemaal gratis is.
LinkedIn! 
De meeste ondernemers op dit platform realiseren zich niet hoeveel potentieel het hen en hun bedrijf biedt. En het is er, recht onder je neus. Onderbenut en ondergewaardeerd.

Als resultaat van mijn werk met klanten, heb ik een viervoudige aanpak ontwikkeld om LinkedIn tijdens Covid-19 te gebruiken en die resultaten oplevert. Het combineert verbinden, publiceren (of plaatsen), betrokken zijn en chatten via direct messaging.

Elk van deze vier strategieën kun je afzonderlijk gebruiken of je zet ze samen in voor nog betere resultaten.

Mijn 4 strategieën om LinkedIn te gebruiken tijdens Covid-19

1. Verbind

Kom erachter met wie je wil verbinden, en onderneem actie. 
Je hoeft je zeker niet met iedereen te verbinden. Er blijven nog genoeg interessante mensen over om een persoonlijke, potentieel sterke relatie mee te ontwikkelen. Ik merk dat mensen meer op LinkedIn zijn, sneller reageren en openstaan voor online ontmoetingen.
Je hoeft er alleen maar gebruik van de maken. 

2. Publiceer 

LinkedIn heeft een algoritme dat vóór je werkt. Door posts of artikelen te posten die interessant zijn voor jouw netwerk, kun je een enorm organisch bereik verkrijgen.  Berichten met alleen woorden kunnen zelfs een groter bereik hebben dan berichten met een foto. Iedere eerste graads connectie heeft de mogelijkheid om jouw bericht te zien. Dus hoe meer mensen met je verbonden zijn, hoe meer mensen jouw content zullen lezen. 

Daarnaast… wat vind je een betere, effectievere tijdsbesteding als ondernemer: oude vakantiefoto’s posten op Facebook of berichten plaatsen inzake je vakgebied op LinkedIn. Het is een geweldige manier om jezelf te promoten zonder je op de borst te slaan en te zeggen hoe fantastisch je bent. 

3. Betrokken zijn

Dit is het hele eenvoudige reageren op en delen van berichten/ content van anderen.
Doe je dit consequent, dan kan dit zeer effectief zijn. Je enige afhankelijkheid is het hebben van een groot en een goed netwerk zodat je ook waardevolle content kunt delen. Een ideale tactiek voor ondernemers en professionals die niet regelmatig hun eigen content willen of kunnen maken, en toch willen dat hun naam wordt gezien op de tijdlijn van LinkedIn. 

4. Chatten (oftewel direct messaging)

Hou direct contact met je netwerk via de chatfunctie (Berichtenbox) van LinkedIn. 
De meeste mensen (ja, ook de beslissingnemers en CEO’s) beheren hun eigen LinkedIn account. Je wordt niet tegengehouden door assistentes of spamfilters. Wanneer je hun respecteert en enkel nuttige berichten met veel toegevoegde waarde verzend, kan dit helpen om je geloofwaardigheid en betrouwbaarheid te vergroten. Toon oprechte interesse. 

 

Welke van de bovenstaande strategieën je kiest, hangt af van:

  • de tijd die je hierin wilt steken, 
  • je expertise op het schrijven van goede content, 
  • de inhoud die je voor handen hebt om te publiceren,
  • de manier waarop je je wil verbinden met mensen, 
  • wat je uiteindelijk wil bereiken met je LinkedIn-activiteit(en).

Elke strategie kun je afzonderlijk inzetten. Voeg je ze samen, dan heb je een fantastische strategie te pakken die je door de moeilijke maanden heen zullen helpen.
Doe jezelf een lol en begin er zo snel als mogelijk mee.  

 

===

* Heb je er absoluut geloof in dat LinkedIn een goed platform voor je is?
* Heb je echter geen idee hoe je dat gaat aanpakken? 

Meld je dan bij mij voor een gratis PEPtalk. We maken een online afspraak en we praten over dat waar je aan denkt om te gaan doen. 

Leave a Comment

There are no comments yet. Be the first to comment.

PEPtalk

Gratis eBook: 11 zaken die je per direct moet aanpassen voor een Sexy* LinkedIn profiel