Linkedin_ één groot netwerkevent

LinkedIn: één groot netwerkevent

0

Wat als je LinkedIn nu eens zo zou zien? Als één groot netwerkevent.
Met jouw persoonlijke profiel als gratis reclamezuil.

Ja, een netwerkbijeenkomst van alle mensen die met jou gelinkt zijn en de mensen die je nog wil en kunt ontmoeten. Mensen die potentiële klanten zijn, mensen waarmee je kunt samenwerken of misschien wel mensen die jou aan leads kunnen helpen.
Dit is hoe ik LinkedIn zie.

En hoe gedraag jij je op een netwerkevent? 
Ga je als een dolle visitekaartjes uitdelen of ophalen? Spreek je alleen met de mensen die je al kent? Ga je altijd met iemand mee en durf je eigenlijk geen vreemden aan te spreken? Of spreek je wel mensen, maar ga je zonder leads, namen of kansen weer naar huis?

Wanneer ik naar een netwerkbijeenkomst ga, stel ik mezelf een doel
Het liefst wil ik weten wie er ook is, zodat ik gericht op zoek kan naar mensen die ik wil aanspreken.
Als dat niet zo is, dan stel ik tot doel dat ik
a. een leuk gesprek wil hebben,
b. vragen stel om zo te weten te komen of ik de juiste gesprekspartner heb en
c. wil ik 3 kwalitatieve visitekaartjes hebben uitgedeeld of ontvangen.

Doelen stel ik ook op voor LinkedIn.
Ik wil namelijk niet meer tijd doorbrengen op LinkedIn dan strikt noodzakelijk, ik heb namelijk nog een bedrijf te runnen ;-), jij toch ook?

Dus, wat zijn je doelen dan voor LinkedIn? 
Ik geef je hier een paar van mijn ideeën:

  1. Zorg voor meer dan 500 kwalitatieve connecties.
    Waarom?
    Als je minder dan 500 connecties hebt, geef je indirect aan dat je niet veel met LinkedIn doet en dat je geen groot netwerk hebt. Daarnaast is gemiddeld 10% van je netwerk echt actief. Hoe minder connecties je hebt, des te minder actievelingen zijn er om business mee te doen, op welke manier dan ook.
  2. Zorg voor meer dan 10 recommendations (aanbevelingen). 
    Waarom?
    Recommendations zijn complimenten die anderen (liefst je klanten) jou geven omdat je goed werk hebt geleverd. Dit is jouw social proof dat je door anderen goed bevonden wordt, dat de kwaliteit van je werk anderen aanstaat. Social proof omdat het gedeeld wordt op LinkedIn, voor iedereen te zien.
    Daarnaast kun je op LinkedIn alleen maar aanbevelingen krijgen die anderen plaatsen.
  3. Maak deel uit van de juiste groepen voor jou.
    De juiste groepen, wie zijn dat dan?
    Dat zijn de groepen op LinkedIn waar jouw klanten bij zitten. Het is leuk om bij groepen te zijn waar al jouw vakgenoten ook bij horen, echter daar doe je geen zaken mee (tenzij het voor samenwerking is).
    Kies daarom groepen waar je jouw product aan wil verkopen.

En waar zitten tegenwoordig die groepen op LinkedIn? 

Log in op LinkedIn en klik in de bovenste balk op Work.

 

Er opent zich een pop-up en daar kies je voor Groups.

Op de pagina zie je in het midden de Today’s Highlights, de meeste actuele berichten van alle groepen waar jij op geabonneerd bent. Aan de rechterkant zie je jouw meest actieve groepen.

En wat als je nu een nieuwe groep zoekt? 
Dan zoek je dat via de zoekbalk bovenin bij LinkedIn. Daar waar je ook zoekt met de naam van iemand.

Typ hierin het woord waarop je zoekt en LinkedIn komt met een lijst met resultaten. Door op ‘Groups’ eronder de klikken, krijg je alleen de groepen te zien.

 

Wat zijn jouw doelen voor LinkedIn?

Laat het horen in de commentaarbox hieronder. Dank je wel!

Op jouw Online Kracht!

Josine

 

 

 

Leave a Comment

    • Miranda Boland
    • 30 januari, 2018
    Beantwoorden

    Nieuwe groep gevonden! Tnx

PEPtalk

Schrijf je in voor de PEPtalk en ontvang het eBook: Met deze 7 fouten word je zeker niet online zichtbaar

* indicates required