fbpx
202008 - LinkedIn algoritme tips

LinkedIn algoritme tips

2 augustus, 2020 , In: LinkedIn, Online communicatie, Online Groei , With: 2 Comments
0

LinkedIn is geen Facebook. LinkedIn is geen Instagram. LinkedIn is geen Twitter. Dat is nu eenmaal zo. 
Elk platform heeft z’n eigen regels en algoritme. Je denkt misschien van niet, laat je niet voor de gek houden. Er is verschil. 

Zelf ben ik niet zo’n fan van alle technische snufjes van een platform. Waarom niet? 
Ik ben van mening dat je vooral eerst wil doorhebben hoe je een constante flow van content hebt alvorens je bezig te houden met algoritmes en technische hoogstandjes. Want heel simpel, als je geen content publiceert, geen berichten van anderen liket of deelt dan heeft geen enkel technisch hoogstandje nut. Dus eerst content maken, dan de techniek gebruiken. 

 
Hier zijn een paar tips over hoe LinkedIn werkt om je te helpen je netwerk en betrokkenheid op een hoger niveau te krijgen:
👠 Plaats niet meer dan twee keer per dag (minimaal 4 uur tussen de berichten). Een derde post wordt door het algoritme genegeerd.
👠 Het algoritme beoordeelt elk bericht op kwaliteit en test het vervolgens door het naar een klein voorbeeldpubliek te pushen. Op basis van de betrokkenheid bij de eerste groep, zal het naar meer mensen gepusht worden en doorgaan met testen of het wordt niet meer weergeven in de feed.
👠 Reacties zijn koning. Ze bieden meer weergaven dan likes en shares. 
LinkedIn gaat over data, nummers. Als je stopt met content delen en erop reageren (= data geven), stopt LinkedIn met het verzamelen ervan en gaat je zichtbaarheid achteruit. LinkedIn wil dat je blijft terugkomen naar LinkedIn, blijft reageren op anderen en blijft posten. Mensen die dit weten, eindigen hun bericht ook vaak met een vraag waar mensen op willen reageren. Daar reageert de schrijver dan weer op en zo klim je naar boven in het algoritme en leeft je bericht steeds langer.  
👠 Het gebruik van meer dan 3 hashtags verlaagt de betrokkenheid.
👠 Het algoritme is geen grote fan van delen of linken naar een andere website dan LinkedIn zelf. Als je iemands bericht wilt delen, kopieer dan hun tekst naar je bericht en schrijf er iets bij. Als je een externe link wilt delen, plaats deze dan in de comments of voeg de externe link toe nadat het oorspronkelijke bericht is gepubliceerd.
👠 Voor zover ik kon achterhalen maakt het voor het algoritme niet uit of je een duim, klap, hart, lampje of hmm krijgt. Het algoritme herkent dat iemand een reactie heeft gegeven en dat is het. 
👠Het succes van vandaag is geen garantie voor succes in de toekomst. Zover ze kunnen ontdekken, staat elk bericht op zichzelf. Dus heb je een keer een post met tientallen likes en vele reacties, is dat geen garantie voor succes voor het volgende bericht. 
 
 
Vind je dit handige en praktische tips over LinkedIn?
Je vindt meer over het algoritme van LinkedIn en wat JIJ eraan kunt doen om dit ten gunste van jou te laten werken in de videotraining: Haal Meer uit LinkedIn met een SEXY* LinkedIn Profiel.
 
 

Ik heb 3 lessen voor je BOMVOL toepasbare en praktische informatie over LinkedIn.
Met EXTRA videomateriaal. En fijne werkboeken. 

Je kijkt in je eigen tijd. Op je eigen tempo. 
En op 2 september is start om 10.00 uur een live Q&A sessie waarin je al je vragen kunt stellen…. en we doen een SHOW YOUR SEXY* PROFILE. Waarbij je jouw creatie van je SEXY* LinkedIn Profiel kunt laten zien en vriendelijk laten beoordelen door mij en de andere deelnemers. 

Dit kan niet mis gaan. 

 

Leave a Comment

  1. Beantwoorden

    Handige tips Josine. Veel van geleerd! Dank je wel daarvoor.
    Groetjes, Anita

PEPtalk

Gratis eBook: 11 zaken die je per direct moet aanpassen voor een Sexy* LinkedIn profiel