fbpx
Let's get in your online flow

In de flow, uit de flow… hoe blijf ik in mijn online flow? 🌊

26 januari, 2021 , In: Doelgroep, LinkedIn, Online communicatie, Online Groei , With: No Comments
0

“Na 3 berichten weet ik echt niet meer wat ik moet schrijven.”
“Niemand reageert op mijn berichten, dus nu weet ik het helemaal niet meer. Doe ik het wel goed? Schrijf ik wel over de juiste dingen?”
“Ik heb gewoon geen inspiratie, ik vind social media sowieso zo leeg.”

Dit zijn uitspraken die ik vaak te horen krijg.
Eerst zit je lekker in je flow… je wandelt, bent ontspannen en er komen diverse berichten bij je binnen.
Berichten die je zomaar op je social media zou willen zetten.
Je kijkt om je heen en boh, je hebt echt veel inspiratie om leuke posts te maken.

Bij thuiskomst red je het om 2 – misschien 3 berichten – snel op te schrijven en dan is het op.
Je gaat nog gauw achter je computer zitten want misschien brengt het juiste plaatje je in de juiste stemming om het af te maken en BAM… daar gebeurt het je:
Je bent uit je flow.

Je vingers zweven over het toetsenbord.
Je muis flitst onrustig over het scherm,
en je denkt:
Hoe kan die nu?
Waarom lukt het me niet?
Aaaargh!

Je geeft alles en iedereen en vooral jezelf de schuld.
Het lukt je niet omdat,
Je een perfectionist bent .
Je niet kunt schrijven.
Je niet goed met de computer bent.
Je niet creatief bent.
En ga zo maar door.

En daar lieve Josine, heeft het allemaal niets mee te maken.
Niets van wat hierboven staat is waar.
Niets van wat hierboven staat is de reden dat je er niet uitkomt.

Laten we even een stap teruggaan.
Online gaan is namelijk niet makkelijk.
Zeker niet wanneer je online gaat met je ‘oude’, voormalige IK, die liever alles persoonlijk doet en een aversie heeft tegen alles wat met online en social media te maken heeft, dan maakt dat jouw weg naar online gaan nog ongemakkelijker.

Online komt namelijk alles samen.

Zoals: jij, jezelf zoals je bent – je persoonlijke missie (bekend bij jezelf of niet) – je persoonlijke visie (idem) – je vak – je uitstraling naar buiten – de uitstraling op jezelf.

Dan kom ik bij je bedrijf – je bedrijfsmissie (je weet ‘m of niet) – je visie – de mensen waar je graag mee samenwerkt (je doelgroep) – de professionaliteit van je bedrijf and so on.

Al deze dingen wil je steeds weer in één post zetten.
Onbewust.
Onbewust wil je elke keer alles vertellen over je bedrijf.
Over jezelf
Over je wereldvisie.
Over je vak.
Je wil dat je uitstraling klopt, je professionaliteit, je integriteit.
Dat wil je allemaal in één post laten zien.

En dah gaat nieh. 😉

Zet daarom eens een stap achteruit.
Neem even afstand van jezelf.

En vertel me: waarom ben jij zo gepassioneerd over je (nieuwe) product of service wat je voor je doelgroep hebt?

Follow your heart, kanjer! 💃
Josine 

PS. Als je verder wil stappen in jouw online flow om je zichtbaarheid te vergroten op jouw manier, plan dan een keer jouw gratis PEPtalk. Ik ben heel benieuwd naar je passie en dat waar jij energie van krijgt. ❤️🙏

Leave a Comment

There are no comments yet. Be the first to comment.

PEPtalk

Gratis eBook: 11 zaken die je per direct moet aanpassen voor een Sexy* LinkedIn profiel