fbpx
201909 - Let's blog

Ik wil je aan het bloggen krijgen en dit is waarom

0
  • Bloggen brengt je dichter bij je doelgroep.
  • Bloggen geeft je dieptekennis over je eigen product.
  • Bloggen inspireert jou als ondernemer (en je social media).
  • Bloggen is jouw manier om jouw indruk op deze wereld achter te laten.
  • En door te bloggen is de creatie van een boek zoooo dichtbij!
 
Bloggen brengt je dichter bij je doelgroep
Ooit in 2012 begon ik met bloggen en deelde daarin mijn kennis. Eerlijk is eerlijk: ik was zo uitgeschreven! Na 4 blogs wist ik niet meer wat ik nog wilde melden, alles was gezegd, dacht ik.
 
Toen leerde ik bloggen voor mijn doelgroep, mijn favoriete (potentiële) klant. Ja en toen kwam ik pas echt op dreef! Want mijn doelgroep heeft vragen, heel veel vragen en ik heb antwoorden, heel veel antwoorden. Door me te verdiepen in al die verschillende vragen, ging ik me ook verdiepen in de antwoorden die ik wilde geven. Antwoorden die mijn doelgroep wil lezen, waar ze iets aan hebben. 
 
Bloggen geeft je dieptekennis over je eigen product.
 
Ik heb niet alle wijsheid in pacht, dus ik zoek antwoorden op. Ik zoek uit hoe iets werkt en waarom je het zou willen gebruiken. Elke keer dat je blogt, verrijk je je eigen vakkennis. Op deze manier word je pas echt een expert op je eigen vakgebied!
 
Bloggen inspireert jou als ondernemer (en je social media)
 
Door te bloggen sta je even stil en denk je na. Je denkt na over wat je wil bloggen, wat nu op dit moment het belangrijkste is om jouw doelgroep, jouw potentiële klant naar een hoger niveau te brengen. Je denkt dan automatisch na over wat er op dit moment ook belangrijk is voor jouw business, hoe je vooruit wil, wat je wil bereiken. 
En als je blog dan staat, dan staan daar weer allerlei fijne berichten in die je kunt gebruiken op je social media. Die je kunt gebruiken in een vlog. Die je persoonlijke kunt delen in berichten naar een klant die dat op dit moment nodig heeft.
 
Bloggen is jouw manier om jouw indruk op deze wereld achter te laten.
 
Door na te denken over je bedrijf en je toekomst, denk je ook na over wat je wil uitstralen. Wat jouw toegevoegde waarde is, die je met je blogs wil verspreiden. 
In je blog komt jouw werkwijze, jouw denkwijze naar voren en je laat de wereld weten hoe jij ermee omgaat, hoe jij je werk doet. Je beslist over welke tips je op jouw vakgebied wil delen. Je komt steeds dichter bij je doel omdat je tijd neemt om te bloggen, oftewel om na te denken wat je wil delen en hoe.
 
Bloggen brengt de creatie van een boek zoooo dichtbij!
Alle leermomenten, tips, strategieën die je in je blogs deelt, zijn zo waardevol. Stel je eens voor dat je 15 van je blogs zou bundelen en zelf zou uitgeven. Jouw eigen boek over jouw vakgebied! Een boek is een supergroot visitekaartje wat je kunt uitdelen en daarmee jouw expertstatus bevestigen. 
 
?Ben je al aan het bloggen geslagen? 
?Kom je er nog niet helemaal uit? 
 
Meld je dan aan voor een gratis PEPtalk van 45 minuten en ik geef je een paar tips die je meteen kunt toepassen waardoor je nog succesvoller wordt in het bloggen!
 
PS.
Natuurlijk plaats je je blog ook op LinkedIn! Want dat is het zakelijke platform waar jij als expert van je vakgebied je wil laten zien. 
Don’t be shy! 
 
PPS. 
Wil je meer weten over LinkedIn, waarom jij daar als ondernemende professional aanwezig wil zijn en hoe je dat aanpakt? 
Meld je dan nu aan voor de introductieworkshop: Ontdek de Kracht van LinkedIn, voor jou! 
De dag is vrijdag 11 oktober.
Jouw investering is 3 uur van je tijd, 50 euro en een rit naar het mooie Maastricht. 
 

Leave a Comment

There are no comments yet. Be the first to comment.

PEPtalk

Schrijf je in voor de PEPtalk en ontvang het eBook: Met deze 7 fouten word je zeker niet online zichtbaar

* indicates required
%d bloggers liken dit: