201903 - Hoe inspireer jij op linkedin

Hoe inspireer jij op LinkedIn?

1
LinkedIn, een vet zakelijk platform waar men zich voornamelijk richt op B2B.
Hoe kun jij daar als ondernemer, inspirerend op zijn?
 
Ik vraag me af hoe je dat niet kunt zijn. 
Want voor mij staat LinkedIn bol van inspirators, mensen die juist iets mee willen geven aan de ander, die juist nadenken voordat ze iets plaatsen. 
 
LinkedIn is zakelijk en daarom is de drempel voor sommigen iets hoger dan dat je een bericht op Facebook plaatst. Veel mensen denken wel drie keer na, voordat ze iets op LinkedIn zetten en meestal doen ze het juist niet. 
En dat is ergens goed.
Want je moet altijd goed nadenken als je iets online plaatst.
En het is ook een gemiste kans, in mijn ogen. 
 
Hoe doe je dat dan, mensen inspireren op LinkedIn? 
Het heeft allemaal te maken met jouw doelgroep, je potentiële klant, je target audience, de persoon met wie jij het liefst samenwerkt.
Wie wil jij inspireren op dit platform? 
Wie wil jij van jouw content voorzien? 
 
Daarom gaan we even een stap terug. 
Met de vraag: wie wil jij ontmoeten op LinkedIn? Van wie zou jij een like of een comment willen zien? 
Want dat is waar het om draait: 
 
Jouw doelgroep
Eerst wil je erachter komen welk bedrijf het is dat je wil bereiken. 
  • Is het een multinational, een MKB bedrijf of een ZZP’er? 
  • Zijn ze startende, doorstartend, groeien ze explosief of zijn ze reeds volwassen? Of is het een exit-bedrijf, willen ze stoppen of hun bedrijf verkopen? Op welk moment past jouw product?
  • Zijn ze bij jou in de buurt gevestigd of hebben ze meerdere vestigingen in Nederland, of misschien wel wereldwijd? 
 
Daarna ga je je bedenken WIE je in dit bedrijf wil bereiken, want uiteindelijk gaat het nog steeds over mensen, toch? Je wil je verbinden met de mens in het bedrijf. En wie zoek je dan?
  • Welke functie heeft deze persoon in het bedrijf?
  • Is dit een man of een vrouw en van welke leeftijd is deze persoon? 
  • Zoek jij de eigenaar, de CEO of heb je liever contact met een manager of iemand van de HR- of facilitaire afdeling. Misschien zoek jij wel de secretaresse of de management assistent(e)? 
 
Nu je dit weet, ga je je verdiepen in deze persoon en in het vakgebied van deze persoon. 
  • Wat wil deze persoon van jou en jouw vakgebied weten? 
  • Welke informatie willen zij lezen? 
  • Waarin ligt hun interesse? 
 
Als je dat weet, kun je op zoek gaan naar informatie die jij kunt delen, die zij willen lezen. 
 
Makkelijk?
Nee, zeker niet.
Te doen? 
Ja, zeker wel! 
 
En als je dit niet alleen voor elkaar kunt krijgen, vraag dan mijn hulp. Ik help je graag met het formuleren van jouw doelgroep en alle informatie die je daarvoor nodig hebt. Want soms is het niet eenvoudig om alleen deze informatie uit jezelf te krijgen. Soms heb je daar gewoon hulp bij nodig. 
 
Mail me gerust: josine@nobelanalytics.nl
 
Op jouw online Kracht!
Josine
 
===
 

Haal meer Business uit LinkedIn! 

Op woensdag 24 april geef ik de laatste live LinkedIn training voor de zomer. 
Het onderzoeken van je doelgroep voor LinkedIn is hierin een hele belangrijke! Want als jij weet naar wie je op zoek bent op LinkedIn én als jij weet tegen wie je wil praten op LinkedIn dan vallen al heel wat puzzelstukjes op de goede plek. 

Ik leg je ook uit hoe ik LinkedIn zie en hoe dat praktisch gezien voor jou werkt. 
Want een Sexy* profiel hebben op LinkedIn is één.
Weten wat je moet doen om meer Business uit LinkedIn te halen, is zorgen dat je ook daadwerkelijk succesvol bent met dat profiel. 

Lees hier meer informatie over de Hands-on LinkedIn training: Haal meer Business uit LinkedIn

 
 

Leave a Comment

There are no comments yet. Be the first to comment.

PEPtalk

Schrijf je in voor de PEPtalk en ontvang het eBook: Met deze 7 fouten word je zeker niet online zichtbaar

* indicates required