Leuke uitspraak toch?!
Ik snapte hier vroeger niets van. Hoezo in de rij gaan staan, en blijven staan? Wat is daar het nut van? Wat brengt me dat?
Ik vond het zo passief.
En daar ging ik met mijn gedachtes goed de mist in.
Want de uitspraak: Get in line, stay in line! Is alles behalve passief.
Het gaat over beginnen en VOLHOUDEN.
Ik geef je een voorbeeld.
Afgelopen vakantie ben ik met de kinderen naar een pretpark geweest. Uiteraard ‘moesten’ we in de achtbaan. Aangezien we niet de enige bezoekers waren, moesten we in de rij staan (get in line). En daar zagen we het inspirerende bord: ‘Wachttijd vanaf hier 1:30 uur’.
We vroegen nog aan elkaar “Wat doen we?”. We gingen in de rij staan.
En zo zagen we ook de borden: ‘Wachttijd vanaf hier 1:00 uur’, ‘Wachttijd vanaf hier 45 minuten’, ‘Wachttijd vanaf hier 30 minuten’.
Op dit punt zei mijn jongste dochter: “Ik moet plassen.”
Oei, wat nu?!
Uit de rij stappen, betekent opnieuw achteraan sluiten.
Betekent opnieuw beginnen.
Betekent weer anderhalf uur in de rij staan.
Nee, daar hadden we geen zin in. Dus we bleven staan. Hielden vol, (stay in line) waren na 20 minuten aan de beurt en daarna hollen naar de toiletten.
Je herkent dit verhaal? Mooi!
Zo gaat het nu ook in jouw bedrijf, met jouw social media.
Je hebt een geweldig plan voor je social media, je Facebook of LinkedIn, je begint enthousiast en je werkt de eerste berichten uit. (You Get in line).
Om daarna echt effect te hebben met je social media plan, dien je door te zetten, vol te houden. (You Stay in line). Dat is de enige manier waarop Jouw Kracht van Online Actief zijn werkt. Stug volhouden. [
Nu weet ik ook wel dat ‘Get in line’ een stuk makkelijker dan het tweede deel, ‘Stay in line’.
Hoe kun je nu toch je plannen volhouden, zodat je resultaat boekt?
Zodat je online zichtbaarheid groeit en je meer klanten en meer business krijgt.
Ik geef je hier 5 tips
Heb jij nog een tip 6, 7 of 8?
Ik lees ze dolgraag! Hoe hou jij het vol om ‘stay in line’ te blijven?
Deel je reacties hieronder.
Dank je wel!
Josine
Sinds november 2012 ben ik een nieuw pad ingeslagen: ik ben ondernemer geworden. Dit is niet perse het makkelijkste pad dat ik heb uitgekozen… wel het meest boeiende. Ik hou me intensief bezig met De Kracht van Online Actief zijn. Welke effecten ...
Copyright © Nobel Analytics | Privacy Statement | Cookieverklaring
Hele goede en handige tips Josine, dankjewel!
Ik merk dat het ook makkelijker is om te blijven schrijven (in mijn geval) als ik het regelmatig doe. Dan blijft de creatieve kraan langer open staan lijkt het wel!
Vooral in je flow blijven, zo belangrijk.
Dank je voor je reactie, Bregje!
Volhouden en jezelf ook voorhouden dat het om die zichtbaarheid gaat. Dat niet iedereen je altijd maar ziet dus je er meermaals “op moet” op dat web. En jezelf niet pijnigen met negatieve reacties of unsubscribes. Dat zijn uiteindelijk niet de mensen die bij jouw doelgroep horen.
EN tot slot: ook als men niet liked of deelt, zien ze jou wel!
Zeer terechte opmerking Gabriela!
Heel veel mensen zien jou wel en reageren niet online.
Ook dat is een reden om het vol te houden.
Dank voor deze aanvulling.