fbpx
Get in line Stay in line - De Kracht van Online Actief zijn

Get in line, stay in line!

0

Leuke uitspraak toch?!
Ik snapte hier vroeger niets van. Hoezo in de rij gaan staan, en blijven staan? Wat is daar het nut van? Wat brengt me dat?
Ik vond het zo passief.

En daar ging ik met mijn gedachtes goed de mist in.
Want de uitspraak: Get in line, stay in line! Is alles behalve passief.

Het gaat over beginnen en VOLHOUDEN.

Ik geef je een voorbeeld.
Afgelopen vakantie ben ik met de kinderen naar een pretpark geweest. Uiteraard ‘moesten’ we in de achtbaan. Aangezien we niet de enige bezoekers waren, moesten we in de rij staan (get in line). En daar zagen we het inspirerende bord: ‘Wachttijd vanaf hier 1:30 uur’.
We vroegen nog aan elkaar “Wat doen we?”. We gingen in de rij staan.
En zo zagen we ook de borden: ‘Wachttijd vanaf hier 1:00 uur’, ‘Wachttijd vanaf hier 45 minuten’, ‘Wachttijd vanaf hier 30 minuten’.
Op dit punt zei mijn jongste dochter: “Ik moet plassen.”
Oei, wat nu?!
Uit de rij stappen, betekent opnieuw achteraan sluiten.
Betekent opnieuw beginnen.
Betekent weer anderhalf uur in de rij staan.
Nee, daar hadden we geen zin in. Dus we bleven staan. Hielden vol, (stay in line) waren na 20 minuten aan de beurt en daarna hollen naar de toiletten.

Je herkent dit verhaal? Mooi!
Zo gaat het nu ook in jouw bedrijf, met jouw social media.
Je hebt een geweldig plan voor je social media, je Facebook of LinkedIn, je begint enthousiast en je werkt de eerste berichten uit. (You Get in line).
Om daarna echt effect te hebben met je social media plan, dien je door te zetten, vol te houden. (You Stay in line). Dat is de enige manier waarop Jouw Kracht van Online Actief zijn werkt. Stug volhouden. [

Nu weet ik ook wel dat ‘Get in line’ een stuk makkelijker dan het tweede deel, ‘Stay in line’.

Hoe kun je nu toch je plannen volhouden, zodat je resultaat boekt?
Zodat je online zichtbaarheid groeit en je meer klanten en meer business krijgt.

Ik geef je hier 5 tips

  1. Zoek een buddy. Door samen te werken hou je het langer vol. Je buddy kan je ook accountable houden, dat je dus doet wat je van te voren gezegd hebt.
  2. Zet reminders in je agenda. Gebruik je elektronische agenda en zet erin dat je je social media plan uitvoert.
  3. Maak een ‘Note for yourself’ met de woorden, ‘Ik kan het’, ‘Ik geloof in mezelf’, ‘Hou vol’. Moedig jezelf aan. Hang deze notitie op bij je werkplaats zodat je deze elke dag, elk uur ziet.
  4. Zet een haalbaar doel. Bijvoorbeeld: Ik publiceer 2 Facebookberichten per week. En hou je daaraan.
  5. Wees geduldig. Na 6 maanden dagelijks aanwezig te zijn op LinkedIn en elke 2 weken een artikel te publiceren op Pulse, begon ik mails te krijgen. Mails van potentiële klanten. Het werkt echt. Just Stay in line!

Heb jij nog een tip 6, 7 of 8?
Ik lees ze dolgraag! Hoe hou jij het vol om ‘stay in line’ te blijven?

Deel je reacties hieronder.
Dank je wel!

Josine

Leave a Comment

  1. Beantwoorden

    Hele goede en handige tips Josine, dankjewel!
    Ik merk dat het ook makkelijker is om te blijven schrijven (in mijn geval) als ik het regelmatig doe. Dan blijft de creatieve kraan langer open staan lijkt het wel!

    • Gabriela
    • 10 mei, 2016
    Beantwoorden

    Volhouden en jezelf ook voorhouden dat het om die zichtbaarheid gaat. Dat niet iedereen je altijd maar ziet dus je er meermaals “op moet” op dat web. En jezelf niet pijnigen met negatieve reacties of unsubscribes. Dat zijn uiteindelijk niet de mensen die bij jouw doelgroep horen.

    EN tot slot: ook als men niet liked of deelt, zien ze jou wel!

    • Zeer terechte opmerking Gabriela!
      Heel veel mensen zien jou wel en reageren niet online.
      Ook dat is een reden om het vol te houden.
      Dank voor deze aanvulling.

PEPtalk

Gratis eBook: 11 zaken die je per direct moet aanpassen op je LinkedIn profiel

%d bloggers liken dit: