fbpx
Hoezo een Sexy* LinkedIn profiel?

Een Sexy* linkedin profiel. Hoezo Sexy*?

22 juni, 2020 , In: LinkedIn, Online communicatie, Online Groei , With: No Comments
0
“Hei hallo, ik zag je profiel en je bent precies wat ik nu nodig heb op dit moment. Kunnen we snel even bellen?” 
 
Wil jij ooit zo’n bericht ontvangen? 
 
Dat kan! 
Dat betekent dat je van je professionele LinkedIn profiel en gedrag, overstapt naar een Sexy* LinkedIn profiel met dito gedrag.  
 
Sexy* dat staat wat mij betreft voor Sprankelen, Shinen, Opvallen. Het staat gewoon keihard voor AANTREKKINGSKRACHT.
 
Je mag voor mij blij zijn met jouw professionele LinkedIn profiel, hoor. En ook met de manier waarop je ermee omgaat. Ik vind dat prima. Doch, op de vraag van hierboven: ”Wil jij ook zo‘n bericht ontvangen?” weet ik zeker dat je “JA” dacht. 
 
Want als ondernemer wil je elke dag wel zo‘n bericht ontvangen. Je wil elke dag wel een lead krijgen, een mogelijkheid tot verkoop. 
 
Door je profiel AANTREKKELIJK te maken, vergroot je je kansen. 
Door positiever op mensen te reageren, creëer je mogelijkheden waarvan je het bestaan op dit moment nog niet weet.
Door energieker in je leven te staan, distantieer je je van de massa en creëer je je eigen nieuwe vijver om in te vissen. 
 
 
Oké Josine, leuk gezegd allemaal, wat betekent dat nu voor mijn profiel? 
Pitch is in deze blog synoniem voor samenvatting, voor summary, voor het huidige INFO op je LinkedIn profiel.
 
1. Pitch duidelijk 

Ken je die Samenvattingen waarin zo’n hele mooie volzin staat (vaak in het Engels)? Na het lezen, herlezen en ontleden van die zin weet je nog niet wat iemand doet of duidelijk wil maken. Daarbij staat het vol met containterbegrippen (begrippen die iedereen gebruikt waarvan de betekenis voor iedereen anders is), het staat vol met on-begrijpbare taal (het is ook niet te begrijpen voor de mensen die in dat vakgebied zitten) en het is geeft totaal niet weer wat iemand wil dat er hierna gebeurd. 

Een pitch is duidelijk, heeft helder taalgebruik en na het lezen ervan snapt iedereen wat je doet. Misschien snappen ze nog niet hoe je het doet, en dat is juist goed. Je mag mensen kietelen om nieuwsgierig naar je te worden. 
 
2. Pitch niet als de ideale schoondochter
Dat is die schoondochter die ‘to-good-to-be-true’ is. Zo iemand die alles kan: die veel oog voor detail heeft en altijd het totaaloverzicht houdt. Of dat jij diegene bent die  goed kan delegeren en het team leiden en daarbij ook keihard meewerkt met de team. Het zijn van die ideale pitches waar niemand echt vertrouwen in heeft. 
 
Vertel gewoon waar jij goed in bent, overdrijf niet te veel en geef voorbeelden. Je kunt niet overal goed in zijn en dus iedereen ten dienste zijn. 
 
3. Weet voor wie je pitcht 
Verdiep je in diegene voor wie je pitcht op LinkedIn en hou je daaraan. Onderzoek wie je ideale klant is, wat diegene zoekt en geef daar antwoord op in je samenvatting. Na je eerste brainstorm voor je Sexy* LinkedIn profiel ga je telkens weer terug naar je verhaal en vraag je je af: wat wil mijn ideale klant van mij weten, over mij lezen, antwoord op krijgen. 
Telkens wanneer je een zin kiest voor je profiel, vraag je dan af of jouw ideale klant dit snapt, zich erin kan vinden en dat het bijdraagt aan het geheel om met je te linken of contact te maken. 
 
4. Pitch persoonlijk
Je LinkedIn profiel is jouw persoonlijke reclamezuil. Persoonlijk, dus geef er een persoonlijke tint aan. Laat iets van jezelf zien, vertel over jezelf en dan het liefst over iets verrassends van jezelf. Misschien is er iets wat je elke dag doet om als ondernemer af te schakelen van je werkdag. Vertel daar eens over. 
Vertrouwen krijgen op een online platform duurt best lang. Daarom helpt het om persoonlijke dingen van jezelf te delen.
 
5. Pitch in je eigen stijl
Persoonlijke stijl kun je niet jatten. Jij bent jouw eigen persoonlijke stijl. Nu kan het zijn dat je niet precies weet wat jouw stijl is. Ga dan op onderzoek uit. Wat voor ondernemer wil je zijn, wat wil je uitstralen? Bij een Sexy* LinkedIn profiel hoort de uitstraling van een positieve, energieke en actieve ondernemer. Iedereen wil graag in contact komen met enthousiaste mensen. Iedereen heeft behoefte aan een fijne ondernemer om zaken mee te doen. 
 
Positief zijn, energiek en actief zijn, dat is voor iedereen anders. Het zijn containerbegrippen (jaja!!) en door ieder mens worden ze anders ingevuld. Een introvert persoon is heel anders energiek dan een extravert persoon. De ene kan beter in één op één situaties haar positieve energie doorgeven terwijl je de ander juist in de groep zal zetten. Allemaal prima en allemaal persoonlijk. Zoek jouw eigen stijl hierin. 
 
Aanbod
Op 1 juli 2020 start de videotraining Haal Meer uit LinkedIn met een Sexy* LinkedIn profiel
Daarin is aandacht voor je pitch (je samenvatting), je instellingen en je leert diverse groeistrategieën zodat je ook je netwerk vergroot met jouw ideale klant. 
Wil je van 2020 een succesvol jaar maken, zorg dan dat je je zakelijke kanten op orde hebt. Neem nu deze kans. 
Meer informatie: Haal Meer uit LinkedIn met een Sexy* LinkedIn profiel

Koop je ticket: SUPER, JE WIL MEER UIT LINKEDIN HALEN!

 

Leave a Comment

There are no comments yet. Be the first to comment.

PEPtalk

Gratis eBook: 11 zaken die je per direct moet aanpassen voor een Sexy* LinkedIn profiel