you’ve reached the commercial use limit. (1)

Josine, you’ve reached the commercial use limit. [LinkedIn]

26 maart, 2018 , In: LinkedIn, Online communicatie, Social media , With: No Comments
0

Oftewel: Josine, u hebt de limiet voor commercieel gebruik bereikt.

Als bovenstaande melding je bekend voorkomt, dan heb jij: 
a. een onbetaald LinkedIn profiel en b. teveel naar de zin van LinkedIn gezocht… tenminste, het is nog niet bekend waarop LinkedIn beslist dat je teveel zoekt. Ene Chris South (recruitment marketing) heeft dit al een keer onderzocht en kwam tot de ontdekking dat hij de ene keer 800 zoekopdrachten mocht doen voordat ‘he approached the commercial use limit’ en de keer ernaar kreeg hij de melding al na 80 zoekopdrachten. Daar heb je dus niet veel aan. 
Het is trouwens zo dat je wel mag zoeken op LinkedIn, je krijgt gewoon heel gelimiteerd resultaten te zien, meestal maar drie en meestal steeds drie dezelfde. 

Wat we wel weten is: 

Wanneer je weer alle zoekresultaten te zien krijgt op LinkedIn

Elke 1e van de maand wordt op PST tijd (Pacific Standard Time) je maandelijks gebruik opnieuw ingesteld. PST tijd is 9 uur vroeger dan bij ons, dus als je wakker wordt, kun je weer volop resultaten krijgen. Maar ja, dan moet je dus wachten totdat het weer de eerste van de maand is… 
Daar hebben we niet allemaal tijd voor. 

Dus, hoe ga je nu met dat ‘commercial use limit’ om?

Want onhandig is het wel.
Is er niet een workaround te verzinnen hiervoor. En zeker als je – net als ik – nog niet de noodzaak ziet om over te stappen naar een betaald LinkedIn profiel. 

Anyway, tijd om dit eens te onderzoeken en op een rij te zetten: 

Wat telt mee bij het limiet op commercieel gebruik? 

  • Zoeken naar functies, jobtitels, keywords (zoekwoorden) in het zoekvenster van LinkedIn.
  • Zoeken naar mensen bij anderen (bij 1e lijns contacten) 
  • Klikken op mensen die rechts staan bij “Ook bekeken” oftewel “People Also Viewed” 

Wat telt niet mee? 

  • Zoeken naar mensen op naam. 
  • Zoeken via de Jobs/ Vacaturepagina’s.
  • De profielen van je eerste lijn contacten bekijken.

Hoe ontwijk je de ‘commercial use limit’ – zonder extra tools? 

  • De beste manier: Gebruik de LinkedIn app op je smartphone of tablet. Ook al loeit je limiet voor commercieel gebruik, op de app kun je (nog wel) gewoon doorzoeken.
  • Zoek toch middels je PC op LinkedIn. Je ziet in het slechtste geval 3 resultaten, de rest is onzichtbaar gemaakt. Ga nu spelen met de filters. Door steeds een andere filter te gebruiken, krijg je ook andere resultaten. 
  • Zoek via Google op functie, functienaam en plaatsnaam. De namen die je als resultaat ziet, kun je vervolgens op LinkedIn intypen. (of op de link klikken)
  • Bedrijven zoeken via Google maps. Eerst zoeken op plaatsnaam, vervolgens op bedrijfstype. Contactpersoon zoeken en deze intypen bij LinkedIn.

Dit zijn mijn tips om jouw ‘commercial use limit’ te omzeilen. (mmv Rachèl Kraanen, pensioenadviseur én grootverbruiker LinkedIn) 

Heb jij nog een extra tip? Laat het me weten.
Vond je dit interessant? Laat me dat ook even weten.

Op jouw Online Kracht! 

Josine

 

Leave a Comment

There are no comments yet. Be the first to comment.

PEPtalk

Schrijf je in voor de PEPtalk en ontvang het eBook: Met deze 7 fouten word je zeker niet online zichtbaar

* indicates required