fbpx
FixJeEigenWeb - Nobel Analytics

Einde zomertijd; check je website!

1 september, 2015 , In: Online communicatie, Online Groei , With: 2 Comments
1

Summertime… and the livin’ is easy…

De zomertijd; een tijd waarin veel mensen het rustiger aan doen.
Zich aanpassen aan het weer, de vakantie, de rust.

Nu op 1 september merk je dat de natuur zich al aan het voorbereiden is voor de herfst.
Niet alleen de natuur gaat aan het werk, de mensen ook.

De zomervakantie brengt vaak nieuwe inzichten met zich mee. Je hebt je werkzaamheden nu eens van een afstandje kunnen bekijken.
Je doet ontdekkingen dat je bepaalde dingen absoluut niet meer wilt doen of op een andere manier wilt doen.
Je hebt nieuwe ideeën ontwikkelt die je meteen wilt implementeren.

Is het tijd om de boel te herzien, op te ruimen en los te laten?
Denk daarbij ook aan je website.

Je website, de winkel van jouw product of dienst.
Dat is de wijze waarop je naar je website dient te kijken, als jouw winkel. Op je website staat alle informatie die mensen nodig hebben om de beslissing te maken of ze met je in zee gaan, of niet.

Om weer fris te beginnen is het een aanrader om je eigen online scan te maken van je website.
Hoe? Hier zijn 3 tips:

#1 ACTIES UPDATE
Welke acties heb je nu online staan? En vooral welke DATUM hebben ze. Haal je oude acties weg of vervang ze.
Verander niet alleen de datum, zodat je er toch nog iets hebt staan, dit doet afbreuk aan het vertrouwen dat mensen in je stellen.
Verzin een nieuwe actie. Geef een workshop, nodig mensen uit voor een open dag op jouw praktijk.

# 2 HOMEPAGE UPDATE
Welke onderwerpen staan er op je homepage? Heeft het nog met het huidige seizoen of jouw agenda te maken? Probeer jij nu nog steeds je zomerproducten voor de volle prijs te verkopen?
Zorg ervoor dat het klopt wat je aanbiedt. Zorg dat je de seizoenen en hun bijbehorende artikelen uit elkaar houdt, of geef een goede reden waarom je ze nu verkoopt – of  uitverkoopt.

#3 IMAGES UPDATE
Welke foto’s of images heb jij op je website? Zorg ervoor dat je strandfoto binnenkort vervangen wordt.
Met zomerfoto’s in de herfst of winter en vice versa, geef je indirect aan dat je niet actief bent met je website.  Het vertrouwen van mensen neem hierdoor af.
De zomerfoto’s die je dit jaar gemaakt hebt, kun je zeker volgend jaar op je website plaatsen.
Of gebruik nieuwe foto’s – zie daarvoor de 2e tip in het blog Maak je social media relevant.

Hoe hou jij jouw website UP-TO-DATE? Heb jij nog tips?
Deel ze in het commentaarveld hieronder zodat anderen van jou kunnen leren.
Dank je wel!

==============================================

Ben je er niet zeker van hoe je nu te werk gaat?
Heb je zin om er meer over te weten te komen?

Geef je dan op voor de actieve, bomvolle 2-uur durende workshop
De KRACHT van online actief zijn.Meld je aan voor de workshop

Je leert onder meer:
– waarom dat je nieuwsbrief belangrijker is dan je website,
– hoe je je nieuwsbrief inzet om meer klanten te krijgen,
– dat social media minder oppervlakkig is dan je altijd gedacht hebt,
– hoe jij je doelgroep bepaalt.

De data van de workshops: 
– zaterdag 12 september van 10-12 uur of
– donderdag 24 september van 19:30-21:30 uur of
– dinsdag 6 oktober van 19:30-21:30 uur.

Kosten: € 25,- ex btw
Locatie: Novotel Maastricht

Kies de dag waarop jij kunt en meld je hier aan.

 

Leave a Comment

  1. Beantwoorden

    Ha Josine,

    Dank voor je fix tips. Ik bekijk mijn website regelmatig door te kijken of dat wat erop staat nog van toepassing is. Ook voeg ik reacties van klanten toe nadat ik ze geïnterviewd heb. Niet specifiek voor na de zomer, het staat gewoon elke maand in de agenda. Website check up.

    Fijne nazomer,
    Michaëla

PEPtalk

Schrijf je in voor de PEPtalk en ontvang het eBook: Met deze 7 fouten word je zeker niet online zichtbaar

* indicates required
%d bloggers liken dit: