fbpx
Bouw aan krachtige relaties op je LinkedIn

Bouw aan krachtige relaties op LinkedIn

16 september, 2019 , In: Doelgroep, LinkedIn, Online communicatie, Online Groei , With: No Comments
1

Dus… je gaat naar een netwerkevent, je praat met wat mensen die je kent, je ontmoet misschien die je nog niet kende, je ontvangt wat visitekaartjes en daarna groeit je business als een waanzinnige.

Niet echt, hè?! 

Toch werken veel mensen op deze manier aan hun netwerk en zijn dan teleurgesteld dat het niet werkt… 
Er is meer te doen.
Je kunt veel meer doen. 
Ook als introvert. 

Het enige extra wat je hoeft te doen is: FOLLOW-UP geven
Of dat nu na het netwerkevent is of nadat je voor de eerste keer met iemand linkt op LinkedIn. 
Je doet altijd aan follow-up, want het leven zit vol met ontmoetingen en als je wil dat een met ontmoeting met jou onthouden wordt, dan ga je daaraan werken. 

In deze blog vertel ik je hoe je krachtige relaties opbouwt met je LinkedIn connecties. Omdat het belangrijk is dat je blijft denken aan dit feit: mensen willen je eerste leren kennen, voordat ze je leuk vinden, om je vervolgens voldoende te vertrouwen, zodat ze daarna iets bij je kunnen kopen (know – like – trust). 

Zo bouw je een krachtige relatie met je LinkedIn connecties

 

1. Volg de content van je connectie en reageer erop.

Misschien ben jij wel degene die regelmatig mensen feliciteert via LinkedIn. Voor hun verjaardag of voor hun jubileum op het werk. Dat is natuurlijk heel vriendelijk van je! 
Alleen ben je op dat moment niet de enige die dat doet. 
Laatst kreeg ik zo’n 200 felicitaties voor mijn verjaardag via LinkedIn en als jij daar tussen zat, dank je wel! Ik weet echter niet meer wie mij allemaal gefeliciteerd heeft! En als dit je enige strategie is om je relatie met mij te versterken, dan is dit heel mager. 

Doe het daarom eens anders.
Kies 10, 50 of 100 prospects die met je verbonden zijn op LinkedIn  (jouw doelgroep) met wie je absoluut je band wil versterken en volg hun. Een paar keer per week bekijk je wat deze personen op LinkedIn plaatst of deelt. Je kunt tegenwoordig reageren met meerder vormen van ‘interessant’, zoals, gefeliciteerd, geweldig, verhelderend en nieuwsgierig. Wanneer je voor die andere vorm kiest, val je alweer meer op, dan de gewone ‘interessant’. 

Als je een update of artikel echt interessant vind, is het raadzaam om commentaar te geven. Een vorm van commentaar waarbij je tot een gesprek oproept. 

En je zou natuurlijk ook een persoonlijk bericht kunnen sturen en daar nog even ‘doorpraten’ over de post of het artikel. 

En weet je niet meer hoe jij je prospects kunt zoeken en vinden op LinkedIn? Lees dan snel even nog deze blog

2. Leer je prospect nog beter kennen buiten LinkedIn  

Google je lijst van 10, 50 of 100 prospects.
Of google bedrijven waar je graag mee in contact wil komen.
En bestudeer ze. Lees hun website, leer over hun producten/ diensten, check andere social media en vorm je een plaatje van het bedrijf en de persoon die erbij hoort.
Je doet dit om zoveel mogelijk te weten te komen over deze prospect. Om achter hun missie, visie en doelen te komen, om te weten welke klanten zij willen bereiken, hoe ze ‘praten’. 
Doordat je je verdiept in wat zij willen, kun je een veel betere conversatie met hun voeren. 

3. Geef waarde

Geef waarde in de berichten die je wil delen met je LinkedIn connecties. 
Door je eerst te verdiepen in het bedrijf en de persoon achter het bedrijf, kun je weten waar de interesse ligt. Dan weet je ook wat je zou kunnen sturen en wat zeker niet. Zorg ervoor dat je alleen informatie van waarde stuurt die relevant is.  

Door de persoon en de functie van de persoon te bestuderen, kun je ook meer persoonlijke dingen sturen die bv. met iemands baan te maken hebben. 

4. “Geven loont” op LinkedIn

Zoals menigeen wellicht weet, ben ik een zeer actief lid bij de netwerkgroep BNI Bourgogne. Al 7 jaar lang doen wij in deze groep zaken met elkaars netwerk. Dat wil zeggen dat ik twee mensen die ik ken met elkaar verbindt om zaken met elkaar te kunnen doen. 
Dat kan op LinkedIn uiteraard ook. 

Door op een goede manier met mensen te linken, kom je meer over hun te weten, ook over de mensen of bedrijven waarnaar ze op zoek zijn. Je kunt uiteraard ook zelf connecties bedenken. Het is waar je tijd voor wil en kunt maken.

5. Deel hoogwaardige content op LinkedIn 

Wil je opvallen tussen de huidige menigte op social media, zorg er dan voor dat je aanwezig bent en gezien kunt worden. 
Daarvoor hoef je niet uren op social media rond te hangen. 
Wat je wel kunt doen is content delen op LinkedIn, content speciaal gericht op je doelgroep, jouw potentiële klant. 
Toon je expertise in een blog, video, audio, wat je maar wil. Zorg er zeker voor dat je constant hierin bent, zodat mensen je steeds weer herkennen. 

Op deze manier werk je niet alleen aan je online marketing (know-like-trust) op LinkedIn, je bent ook bezig om je business te laten groeien. 
Want laten we wel wezen, dat is nog steeds waar het om gaat. 

Daarom geef ik ook de LinkedIn introductieworkshop: Ontdek de Kracht van LinkedIn, voor jou!

Ontdek wat jij allemaal kunt doen om nu eindelijk die stap naar LinkedIn te zetten.

Jouw investering
Drie uur van je tijd, € 50,- (ex btw) en een ritje naar Mestreech. 

Je kunt kiezen tussen:
– vrijdag 11 oktober 2019
– vrijdag 1 november 2019
– woensdag 20 november 2019. 

Lees meer en meld je hier direct aan… 

 

 

Leave a Comment

There are no comments yet. Be the first to comment.

PEPtalk

Schrijf je in voor de PEPtalk en ontvang het eBook: Met deze 7 fouten word je zeker niet online zichtbaar

* indicates required
%d bloggers liken dit: