Welke angst heb jij voor social media_

Jouw angst voor social media

0

Met enige regelmaat kom ik in contact met mensen die een bepaalde angst hebben voor social media. En dan bedoel ik mensen met een eigen bedrijf, professionals, gewoon mensen die belang hebben bij meer reclame voor hun bedrijf, dus bij social media als extra tool.

 
Waar zit ‘m dat in, vraag ik me af?
De meesten vind ik namelijk wel via Facebook of LinkedIn. Bijna iedereen heeft al wel een digitaal voetspoor.
Dus ben ik maar eens op onderzoek gegaan… en dit zijn de 3 redenen die ik gevonden heb.


Reden 1: aanmelden is te makkelijk, de accounts zijn allemaal gratis.
Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, Google+ het is allemaal gratis, en of je het nu gebruikt of niet, je betaalt niets.
Dus inschrijven – of laten inschrijven – gaat heel makkelijk en heeft weinig drempels.
Was de drempel maar iets hoger, want dan dacht je eerst wel even na.
 
Je zit nu op een platform terwijl je niet eens van te voren bedacht hebt, waarom je op dat platform zit, wat je daar te zoeken hebt en of datgene (of diegene) wat je zoekt daar wel te vinden is.

 

Reden 2: je weet niet wat je wil zeggen. 🤭
Weten hoe iets werkt, wil nog niet zeggen dat je weet wat je ermee kunt.
 
Je had misschien de meest fantastische ideeën, of je had net een goed gesprek of een toffe workshop gehad en in je hoofd wist je precies hoe je het zou aanpakken.
En toen je eenmaal aangemeld was, en je wilde gaan schrijven en posten,  ontbrak je de moed.
Want je was nog even bij iemand anders gaan kijken en die doet het toch zo leuk… daar kun jij niet aan tippen… denk je.

 

Reden 3: je hebt geen resultaat. 🤔
Je was vol goede moed begonnen, je had leuke berichten en het ging de eerste weken wel aardig.
Maar niet aardig genoeg.
Je kreeg te weinig likes (vond je), geen goede of te weinig reacties en je wilde meer; je wilde opdrachten.
 
En laat dat nu net niet zijn hoe het gaat.
Social media is geen verkoopkanaal. Je social media is een onderdeel van je totale marketing. Om van geïnteresseerden, klanten te maken, zul je meer moeten doen dan af en toe een post plaatsen en zul je een groter netwerk moeten hebben dan 250 volgers of 800 LinkedIn connecties.
 
Welke angst voor social media heb ik nog gemist?
 
Laat het me weten in de commentaarbox! Dank je wel! 
 
Josine
===
☑ Wil jij nu wel eens weten wat je allemaal kunt vertellen op je social media?
☑ Of hoe je op een gezonde manier met je social media kunt omgaan?
Geef je dan op voor een PEPtalk met mij.
 
Ik heb meerdere klanten waarvan ik de social media overneem. Waarvoor ik de nieuwsbrieven verstuur, de blogs schrijf, de updates op de diverse platformen voor verzorg en nog veel meer!
Ik ben dan een actief lid van jouw team, wat er voor zorgt dat jouw expertstatus groeit, je bedrijf zichtbaarder wordt en jij makkelijker aan klanten komt.
Vraag ernaar!
 
Ja, ik wil een PEPtalk: Meld je hier aan.

Leave a Comment

    • Rob Schouteten
    • 14 maart, 2018
    Beantwoorden

    Goedemorgen Josine,

    Ik wil inderdaad zowel zakelijk als met mijn productlijn in de gezondheidspreventie op Gen niveau beter, professioneler zichtbaar zijn op sociale media. En ons unieke product aan meer mensen voorstellen. We zoeken een partner die ons helpt in zowel Nederland als Duitsland meer mensen te interesseren.

    Wellicht ben jij de juiste voor ons. Laten we eens geheel vrijblijvend met elkaar contact hebben.

    Met vrolijke groet

    Rob Schouteten

PEPtalk

Schrijf je in voor de PEPtalk en ontvang het eBook: Met deze 7 fouten word je zeker niet online zichtbaar

* indicates required