fbpx
Springisintheair_NobelAnalytics2

7 must do’s voor een frisse website

21 april, 2015 , In: Online communicatie, Social media , With: No Comments
1

Springisintheair Nobel Analytics

Vogels bouwen nesten, dikke dekbedden worden bijna ingewisseld voor een dunnere versie en huizen worden opgeruimd. De zon schijnt en we willen naar buiten. Dit is een goede tijd om je website op te ruimen. Lekker met een schone lei het nieuwe seizoen in.

Wat kun je doen?

7xMustDo_NobelAnalytics

  1. Zoek nieuwe frisse foto’s.

Het is lente, tijd voor heldere foto’s. Je website ziet er meteen anders uit.

Kijk eens bij PhotoPin voor gratis, rechtenvrije foto’s. Denk er wel aan dat je de URL van de eigenaar van de foto erbij zet of in de foto plakt.

Of sla 2 vliegen in 1 klap: Ga naar een lokaal tuincentrum. Overleg met de eigenaar of manager of je foto’s mag maken  van hun lentebloemen en zet hun naam bij de foto’s op jouw site. Link vervolgens met deze persoon op Linkedin en Facebook en stuur de link van je website als de foto’s erop staan.  Uiteraard stuur je deze persoon ook je nieuwsbrief – zie Must Do 2.

Foto’s bewerken kun je online onder ander doen met het programma PicMonkey of piZap.

  1. Gebruik de nieuwe foto’s ook voor je nieuwsbrief.

Waarom alleen je website verfrissen? Je nieuwsbrief gaat regelmatig naar je doelgroep. Laat zien dat je zin hebt in het nieuwe seizoen, inspireer ze met je vernieuwde uitstraling.

  1. Vernieuw je teksten.

Neem eens de tijd om je teksten echt door te lezen. Passen ze nog bij je, of wordt het tijd voor een iets andere frissere  ‘tone of voice’. Of kijk eens of je directer kunt communiceren. Gebruik werkwoorden als doen, werken, gebruiken in plaats van willen, zullen, proberen.

Werk pagina voor pagina. Het hoeft niet in 1 dag af, toch?!

  1. Google je bedrijfsnaam.

Welke resultaat komt naar boven? Welke tekst staat er onder het zoekresultaat? Die tekst kun je in de meeste gevallen aanpassen in je CMS (Content Management Systeem). Of je regelt het via je webbouwer.

Kijk ook eens bij Google Business om gratis je bedrijf te laten weergeven op Google. Wil je hierbij ook een virtuele bedrijfsrondleiding laten fotograferen, dan kan dat alleen door een vertrouwde Google gecertificeerde fotograaf. Ik ken een hele fijne en goede fotograaf die hiervoor opgeleid is. Mail me en ik breng je in contact met hem:  josine@nobelanalytics.nl

  1. Google je eigen naam.

Zet je naam tussen ‘aanhalingstekens’ en zoek. Wat kom je tegen? Bevalt het je… of ben je in de stemming om wat dingen aan te passen, zoals…

  1. Update je Linkedin profiel.

Google je op je eigen naam en sta je op Linkedin, dan komt deze vaak als eerste bovenaan in de zoekresultaten.

En hoe ziet jouw Linkedin profiel eruit? Zou jij met jezelf willen linken? Presenteer je jezelf goed? Of… kan dit beter?

Ik heb een leuk document voor je, waarin een paar basisregels staan om toe te passen voor je Linkedin profiel. Mail me als je deze wilt ontvangen: josine@nobelanalytics.nl

  1. Maak je marketingkalender op.

Waar ga jij de komende 3 maanden over bloggen, Facebooken, Twitteren, etc.?

Maak per maand een lijst van je mogelijkheden. Kijk eens naar de feestdagen die eraan komen. Kijk eens in de lokale krantjes, supermarktbladen of op internet naar onderwerpen.

Hè, ik heb zin in het voorjaar! Ik voel de kriebels in mijn buik met mijn nieuwe website en mijn frisse 2-wekelijkse PEPtalk!

Wat ga jij doen om je website te verfrissen? Om je website lente-klaar te maken?
Ik lees graag je frisse tips en ideeën hieronder in het commentaarveld. Dank je wel! 

 

Leave a Comment

There are no comments yet. Be the first to comment.

PEPtalk

Schrijf je in voor de PEPtalk en ontvang het eBook: Met deze 7 fouten word je zeker niet online zichtbaar

* indicates required