201902 - ondernemer op linkedin

10 redenen waarom jij als ondernemer je plek op LinkedIn moet innemen

5 februari, 2019 , In: Doelgroep, LinkedIn, Online communicatie, Online Groei , With: No Comments
0
LinkedIn wordt steeds beter, steeds gebruiksvriendelijker en steeds belangrijker voor ondernemers om zich op te presenteren.
Het algoritme van LinkedIn richt zich steeds meer op mensen die actief zijn op LinkedIn, dat wil zeggen, mensen die gesprekken aangaan met anderen = berichten interessant vinden, erop reageren of er zelf een plaatsen. 
Met het doen van deze acties, krijg jij steeds meer content en mensen te zien, die bij je passen. 
 
In deze blog geef ik je 10 redenen waarom jij als ondernemer je plek dient te claimen op LinkedIn.  
 
1. Gebruik LinkedIn als jouw gratis reclamezuil
Laat zien wie je bent met een gelikt profiel waarin je vertelt wie je bent, wat je doet en wat je voor een ander kunt betekenen. Je kunt direct je doelgroep aanspreken, je manier van werken uitleggen en mensen naar je toetrekken. Als je de juiste mix maakt van vakkennis, expert zijn en een beetje verkoop, dan creëer je de juiste reclamezuil. 
 
2. Bouw aan vertrouwen en je reputatie
Mond-tot-mond reclame is de beste reclame die er is. Toch?! 
Dat kun je volledig benutten op LinkedIn middels social proof. Klanten kunnen jou een aanbeveling geven (oftewel een geschreven getuigenis) en daarmee jouw reputatie bouwen. Heb je meerdere geschreven testimonials dan groeit daarmee het vertrouwen in jouw kunnen en jouw bedrijf. 
 
3. Zoekt goed en gij zult vinden
LinkedIn is een hele fijne zoekmachine voor functies en namen van mensen. Je kunt heel gericht zoeken, filters aangeven en je kunt meteen iets doen met het resultaat; je kunt namelijk meteen contact leggen met degene die je gevonden hebt. 
 
4. Werk aan je branding
Door LinkedIn Publicaties, de plek waar je artikelen en blogs kunt delen, kun je enorm werken aan je branding. Door inhoudelijke content en nieuws over jouw vakgebied te delen – dat is: content die jouw doelgroep wil lezen –  zet je jezelf neer als hun expert.  
 
5. Breid je netwerk uit met vreemden
LinkedIn is het netwerk waarop je super makkelijk met vreemden in contact komt over de gehele wereld. Veel makkelijker dan op een netwerkevent. 
Ondernemers op LinkedIn beginnen steeds meer gewend te raken aan vreemden die met ze willen linken. Ik doe daar in mijn LinkedIn trainingen heel erg mijn best voor om dat te leren aan de deelnemers en ik weet dat meerdere LinkedIn experts dit doen!
 
6. Blijf op de hoogte wat in je netwerk gebeurt.
Door dagelijks in te loggen, weet je precies waar je netwerk mee bezig is en waar jij op kunt inspelen. Je kunt direct reageren en daardoor de aandacht van een persoon trekken. 
 
7.  Groepsvoordeel
De groepen op LinkedIn zijn steeds meer in opkomst en dus zijn ze steeds actiever. Zoek naar een groep waar je klanten zitten of start zelf een groep. Het is de manier om nieuwe mensen te ontmoeten! 
 
8. Volg je idolen
Op LinkedIn kun je allerlei goeroe’s en vakmensen volgen op jouw vakgebied. Je kunt kiezen voor Brian Tracy, Richard Branson of Bill Gates. En je kunt ook kiezen voor de beste professional op HR gebied, op trainersgebied of wie je maar wil. Je hoeft niet te linken, je kunt ze gewoon volgen. 
 
9. Mega Content deler
Van de 500 miljoen gebruikers deelt 3 miljoen wekelijks content! (Bron: Omnicor) En dat wordt alleen maar meer. Toch is het nog minder dan op Facebook, dus er is nog genoeg ruimte. 
Er zijn zelfs mensen die geen website hebben en hier alles posten, ook hun blogs. Niet dat ik dat altijd een goed plan vind, ik snap het wel. Je bereik op LinkedIn is vaak vele malen groter dan op je eigen website… dus toch food-for-thought.  
 
10. LinkedIn is de beste lead-generator
LinkedIn is het meest effectieve social media kanaal om nieuwe potentiële klanten van te krijgen. Via LinkedIn krijg je 3x meer leads dan via Facebook en Twitter samen. 
Hoe komt dat? Iemand die inlogt op LinkedIn doet dit met een zakelijkere instelling dan op Facebook. Mensen op LinkedIn zijn sneller geneigd zaken te doen, zeker bij B2B. 
 
En… welke reden overtuigt jou om meer te gaan doen met LinkedIn? 
 
Laat het me weten in jouw reactie hieronder. 
 
Op jouw Online Kracht! 
Josine 
 
 
===
Wil jij nu ook op LinkedIn stralen? 
Beter opvallen dan de andere profielen op LinkedIn? 
 
En heb je geen zin of vooral geen tijd om zelf je eigen profiel te schrijven?

Want je bent natuurlijk een professional en ondernemend, en het is gewoon beter dat jij je bezig houdt met datgene waar je gewoon goed in bent, je vak. 

Dus kun je het schrijven van je profiel aan mij overlaten! 

Want ik maak er een Sexy* LinkedIn profiel van.
Een profiel waar jouw expertise vanaf spat, waardoor je indruk maakt, je opvalt en dus beter gevonden wordt. 
 
Lees hier meer over een Sexy* LinkedIn profiel of stuur me meteen een mail: josine@nobelanalytics.nl
===
 
> Sexy* betekent in dit geval: jou Stralende Expertise XL’t je business voor You! 

Leave a Comment

There are no comments yet. Be the first to comment.

PEPtalk

Schrijf je in voor de PEPtalk en ontvang het eBook: Met deze 7 fouten word je zeker niet online zichtbaar

* indicates required