STOP met je persoonlijke Facebook pagina als bedrijfspagina te gebruiken - Linkedin

STOP met je persoonlijke Facebook pagina als bedrijfspagina te gebruiken

0

Ik zie het veel voorbij komen.
Mensen die hun bedrijfsberichten plaatsen op hun persoonlijke Facebookpagina.

Waarom? 
*Weet je niet hoe je een bedrijfspagina moet aanmaken?
BEL me aub en we maken er samen één aan. (06-54671054)

*Weet je niet waarom je een bedrijfspagina zou aanmaken?
Dat kan ik je nu uitleggen.

Ten eerste staat het in de regels van Facebook.
Duf of niet, je mag één persoonlijk profiel hebben – dat niet gebruikt mag worden voor commerciële doeleinden.
Waarschijnlijk zal op dit moment je persoonlijke profiel heel goed gaan en de berichten die je erop zet voor je bedrijf zullen goed scoren. Beter dan op een zakelijke pagina.
Dat snap ik.
Alleen als Facebook erachter komt, wordt je account stopgezet en heb je geen enkel bereik meer.
Wil je dat risico echt lopen?

Ten tweede. Heb je er wel eens over nagedacht wat je allemaal misloopt, zonder bedrijfspagina?
Zoals:

✔  Bij Facebook mag je privé 5.000 vrienden hebben. Bij de zakelijke pagina is er geen grens…
✔  Met je zakelijke pagina kun je adverteren op een gerichte doelgroep in een gerichte plaats of provincie. Niet meer met hagelschieten.
✔  Met een zakelijke pagina word jij met je bedrijf als professional gezien. Je bent amateur af.
✔  Je kunt je berichten vooruit plannen, zodat je niet de hele tijd met Facebook bezig hoeft te zijn.
✔  Je hebt toegang tot analytics van Facebook, zodat je bv. weet wanneer jouw volgers online zijn.
✔  Klanten kunnen een resencie achterlaten op je pagina.

En als laatste…

Wil je dat je bedrijf groeit? Wil je samenwerken met anderen? Wil je je bedrijf naar een ander level brengen? Misschien wil je je bedrijf wel ooit verkopen?
Hoe ga je dat voor elkaar krijgen als al jouw zakelijke activiteiten op jouw privépagina gebeuren?

Zolang jij alles blijft delen via je persoonlijk account, kun je zakelijk niet groeien. Voor de lange duur heeft het namelijk geen toegevoegde waarde wanneer je zakelijke communicatie via jouw privé profiel gaat. Je bouwt niets op en je mist de voordelen van de zakelijke pagina.

DUS mijn dringende advies: Gedraag je als een bedrijf en maak een zakelijke pagina aan.
Zet berichten op je zakelijke pagina, like andere pagina’s vanuit je zakelijke account en zorg ervoor dat de interactie op gang komt.

En daarna kun je nog steeds zakelijk gebruik maken van je persoonlijke account door: 
– je relevante ‘vrienden’ uit te nodigen om deze zakelijke pagina te liken. Daar kun je al een behoorlijk publiek mee opbouwen.
– zo af en toe de berichten die je post op je zakelijke pagina, te delen via je privé pagina en dan met het verzoek om jouw zakelijke pagina te liken.

Laat me weten wat jou tegenhoudt om een zakelijke pagina aan te maken.

Op jouw Online Kracht!

Josine

Leave a Comment

There are no comments yet. Be the first to comment.

PEPtalk

Schrijf je in voor de PEPtalk en ontvang het eBook: Met deze 7 fouten word je zeker niet online zichtbaar

* indicates required